Ismerős szelek fújtak a hétvégén Kakucson, hiszen a kilencszeres magyar bajnok Harsányi Zoltán számára hosszú éveken át a győzelem volt a papírforma, és bizony a 2020-as Rallycross Országos Bajnokság utolsó előtti, kakucsringi futamán alaposan meglegyintette őt a győzelem szele – 15 ezreden múlt, hogy nem az első, hanem a második helyen intette le a kockás zászló az 5-600 lóerős, turbós, összkerekes Supercarok fináléjában.
„Alaposan felültünk a nosztalgiajáratra ezen a hétvégén, mert hát lássuk be, rég volt ilyen, hogy Kotán Peti, majd én vezessük a futam nagy részét egy Supercar döntőben. Maruzsi Laci is visszatért, és hosszú évek után újra rallycross versenyen indult, úgyhogy minden lehetséges módon megmutattuk, hogy nemcsak a húszéveseké a világ!” – mondta vidáman nevetve Harsányi Zoli, aki akár csalódott, netán szomorú vagy bosszús is lehetne amiatt, hogy az utolsó kanyarba még ő fordult be elsőként, ám az utolsó kigyorsítás Mózer Attilának sikerült jobban, és 15 ezreden múlt, hogy végül nem őt intették le elsőként.
„Pedig elég hosszú a Mitsubishi orra a többi autóhoz képest, de úgy tűnik, mégsem elég hosszú” – tréfálkozott tovább az RXC Technics Motorsport versenyzője, aki ezután magyarázattal is szolgált jókedvét illetően. „Az autó megint kiválóan működött egész hétvégén, a fiúk remek munkát végeztek, jókat kergetőztünk a többiekkel a pályán, és hát egy ilyen fordulatos, őrült döntőt hihetetlen élmény volt belülről is átélni, de kívülről sem lehetett semmi, mert végig eksztázisban őrjöngtek a nézők. Ha ezek után búslakodnánk, mert nem mi nyertünk és nem a mi javunkra döntött a végén ez a 15 ezred, akkor valószínűleg nem szeretnénk annyira ezt az egészet, mint amennyire szeretjük! Örülünk, hogy ilyen főszerep jutott nekünk egy ilyen remek verseny végén, és örülünk a második helynek, most ez jutott. Soha rosszabbat!” – tette hozzá végül Harsányi Zoli, akinek öröme érthető, hiszen igaz bár, hogy úgy lett második végül, hogy hajszállal a leintés előtt még ő vezetett, de az érem másik oldala, hogy a 6. helyről kezdte meg a döntőt, és hát innen nézve nem várt bravúr volt ez a 2. hely is, amihez persze kellett egy kis szerencse is, a jól megérdemelt fajtából.
A 2020-as bajnokságból még egy forduló van hátra, azt a tervek szerint október 10-11-én, szűk négy hét múlva rendezik a máriapócsi Rabócsiringen, bár elképzelhető, hogy ebben még lesz változás. De ami biztos, ha lesz verseny, akkor Harsányi Zoli és az Evo X-es Mitsubishi egészen biztosan ott lesz a mezőnyben.
Forrás: Harsányi Racing / Facebook