Vass Zoli: Matematikai esélytől a gumibáláig

Nyugodtan mondhatjuk, hogy már az egyfajta győzelemmel ért fel az RXC Technics Motorsport számára, hogy az utolsó pillanatokban sikerült helyreállítani az Audi A1 Supercar motorját, így Vass Zoli ezzel az autóval gördülhetett pályára a máriapócsi szezonzáró futamon, míg testvére, Csaba újra a Skoda Fabiával állhatott rajthoz. Zolinak egészen az elődöntőig élt a matematikai esélye a bajnoki címre, ám végül úgy alakult, hogy az év végi dobogós helyezése is elúszott.

„Azzal szeretném kezdeni, hogy ezer köszönet és hála a CSAPATNAK, nem semmi volt az a munka, amit az utóbbi hetekben elvégeztek annak érdekében, hogy újra az Audival versenyezhessek. Tényleg az utolsó pillanatban lett kész a motor, és már az önmagában egy nagyon nagy tett volt a CSAPAT részéről, hogy ilyen rövid idő alatt ilyen emberfeletti munkát végeztek el. KÖSZÖNÖM nekik ezúton is!” – kezdte a legfontosabbal a túrkevei pilóta, aki ezután a verseny történéseire is kitért.

„Sajnos nem indult jól számunkra ez a máriapócsi szezonzáró. Az első előfutamban a külső rajthelyről lerajtoltam Kotán Pétert és Mózer Attilát, és már jó egy orrhossznyival utóbbi előtt voltam, ő azonban kitett a pályáról. Aki ismer, az tudja, hogy nem szoktam ilyenek miatt panaszkodni, de ez az eset most kihozott egy picit a sodromból, mert a harmadik összeérésünk vezetett oda, hogy már nem tudtam tovább pályán tartani az autót. Úgy gondolom, hogy ezt büntetni kellett volna, ám ez sajnálatos módon elmaradt. Újra kellett indítanom az autót, és utána még a többiek után eredtem ugyan, de hiába sikerült egészen jó tempót diktálnom, ez csak a 10. helyre lett elég. Nem gondolom, hogy ezen az egy eseten múlt volna bármi, de szomorú, hogy sokszor érzem úgy, hogy másként van szankcionálva az, ha én csinálok valamit mással, mintha velem teszik ugyanezt fordítva” – fogalmazott Zoli.

A második előfutamban ezután egy tisztább menet következett a számára, és egy abszolút 5. időt sikerült autóznia, majd a harmadik előfutamban még tovább tudta fokozni a tempót. „A legutóbbi két versenyen a Skodával mentem, és úgy érzem a harmadik előfutamra sikerült úgy igazán felvennem a ritmust az Audival. Az első két előfutamban sokat állítgattunk a hasmagasságon és a futóművön, de a harmadik előfutamra összeállt a kép, és itt sikerült egy igazán jót autóznom. Izgalmas futamunk volt, és az utolsó kör utolsó kanyarjában sikerült beszúrnom Mózer Márknak, és egy kis kontakttal megelőznöm őt. Ezzel egy 4. időm lett volna, de persze ezért egyből járt egy 5 másodperces büntetés, így végül a két Mózer mögött a 6. lettem ebben az előfutamban. Ami mindenképp pozitívum, hogy 38 másodperc alatti köreim is voltak, amit eddig még soha nem sikerült elérnem itt Máriapócson. Ebből látszik, hogy a problémák ellenére fejlődünk, és lépésről lépésre gyorsulunk.”

Zolit a három előfutam összesített eredményei alapján a köztes eredménylista 6. helyére rangsorolták, ám az éllovas Csucsuval szemben így is csökkentette hátrányát az összetettben. Az elődöntők előtt 9 pont hátránya maradt Csucsuval, 3 pont lemaradása Mózer Márkkal szemben, igaz, Kárai Tamás vészesen közelített rá hátulról, ugyancsak 3 pont különbséggel. Nem akármilyen izgalmak elé néztek tehát a versenyzők és a nézők a SuperCars elődöntői és döntője előtt, hiszen rég volt ennyire nyitott a bajnokság végkimenetele a legutolsó futam finiséhez közeledve.

Zoli a saját elődöntőjét a 3. helyről kezdhette meg, éppen Csucsu elől. „A rajtom jól sikerült, eljöttem 3.-nak, ráadásul egyszerre mentünk ki Jokerre Csucsuval, úgy, hogy kettőnk közül én voltam elöl. Innen már csak magam mögött kellett volna tartanom őt a döntőbejutáshoz, de annyira az járt a fejemben, hogy még tovább javítsak a pozíciómon, hogy ne az utolsó sorból kelljen kezdenem a döntőt, hogy hibáztam egyet, és ezt Csucsu azonnal kihasználta. Onnantól minden tőlem telhetőt megtettem, hogy valahogyan visszaelőzzem őt, és úgy éreztem, hogy ha a murvás részen picit szűkebben fordulok, mint ő, akkor utána a kigyorsításon erre talán lehet is esélyem. Sajnos azonban túl szűken vettem a kanyart, és elkaptam a gumibálát a bal első kerékkel, ami egyből ki is tört. Így vége is volt a dalnak. Nagyon sajnálom, hogy így alakult, mert nem így terveztük az év utolsó versenyét, és csak saját magamnak köszönhetem, hogy ilyen lett a vége. Úgy gondolom, hogy a bajnoki címhez igazán reális közelségbe nem kerültünk, de azt nagyon sajnálom, hogy emiatt a kedvezőtlen eredmény miatt a bajnoki 3. helyet is elbuktuk. Szerettem volna döntőbe jutni, és úgy gondolom, hogy ott is lett volna a helyünk, de ezt most elkapkodtam. Legközelebb – ami már jövőre lesz – szeretnék javítani!” – zárta gondolatmenetét Vass Zoli, aki összességében nem lehet csalódott 2020-as teljesítményével és az összetett 4. hellyel, hiszen annak ellenére, hogy a szerencse idén sokszor elpártolt tőle (gondoljunk csak a nem várt műszaki problémákra), az év utolsó futamának az elődöntőjéig esélye volt pályafutása eddigi legjobb összetett helyezésének megszerzésére.

Forrás: Vass Zoltán RX

Related posts

Leave a Comment