Benyó Máté 19 évesen, a mezőny legfiatalabbjaként csatlakozott a legmagasabb géposztályhoz. A szezon kezdetén egy Mitsubishivel tanult bele a kategóriába, az eredmény azonban akkor érkezett, mikor megkapta a Nyirád Motorsport Skoda Fabiáját: azonnal második lett, bebizonyítva, hogy van jövője a ralikrosszban.
Hatalmas az ugrás az MX5 Kupa – ahol Benyó Máté 2018-ban és 2019-ben bajnoki címet szerzett – és a SuperCar között: a versenyző maga sem gondolta, hogy idén már az első osztályban tapossa a gázt, váratlanul azonban érkezett egy lehetőség a Nyirád Motorsport Centrumtól. Már az Eb-szintű autóktól technikailag messze álló Mitsubishi Lancerrel sikerült szerezni egy dobogós helyezést, eredményre azonban akkor lehetett reálisan pályázni, mikor az utolsó versenyre átült csapata 2010-es évjáratú Skoda Fabiájába, amellyel addig Mózer Márk versenyzett, korábban pedig éppen az a Spitzmüller Csaba, aki az év során sokat segített Máténak. A szezonzáró valódi sikertörténetnek bizonyult:
„Talán az egész évet tekintve a máriapócsi volt a legerősebb mezőny, álmomban sem gondoltam volna, hogy az Eb-menőkkel és a magyar ob krémjével tudok végig harcban lenni. Előfutamot és elődöntőt nyertem, a döntőben pedig a második helyen végeztem” – tekintett vissza szezonja legeredményesebb versenyére az összetett hetedik helyén záró Benyó Máté. „Hatalmas lehetőség volt már az is, hogy a Mitsubishivel mehettem a SuperCar kategóriában, de azért a Skoda felé billen a mérleg, mert azzal sikerült megmutatnom, hogy ütőképes technikával ott tudok lenni az elején. Mindenféleképpen emlékezetes hétvége volt számomra, nagyon sokan gratuláltak utána, ami nagyon jólesett. Úgy érzem, eddigi pályafutásomban ez volt a hab a tortán.”
A szezonzáró második pozíciója bizonyította, Benyó Máté megérdemli helyét a SuperCarban, és képességei alapján kijár neki egy versenyképes autó. Egyelőre azonban korai beszélni arról, merre halad tovább a pályafutása a következő szezonban, de ami biztos, a fiatal versenyző komoly jövőképet képzel el a ralikrosszban.
„Azt hiszem, az elmúlt három év eredményei igazolták, hogy megérte gyorsaságiról a ralikrosszra váltani. Most megpróbáljuk megteremteni annak a lehetőségét, hogy jövőre is ott lehessünk a mezőnyben egy ütőképes csomaggal, a Skodával vagy hasonló szintű autóval. A hosszú távú terv pedig a nemzetközi porond. Nagy álmom, hogy egyszer megmutassam magam Európa-bajnoki vagy világbajnoki szinten. Régóta erre készülök, tudatosan próbálom úgy építeni a pályafutásom, hogy lépcsőről lépcsőre közelítsek felé, és sikerüljön bizonyítanom magamnak, valamint azoknak, akik hisznek ennek a projektnek a sikerességében.”
A cikk eredetileg az Autósport évkönyv 2020-ban jelent meg.