Ob, CEZ, Eb és vb Luigi idei programjában

Harmincöt verseny és teszt szerepel Luigi 2021-es naptárában. Mindez három csapattal és három autóval: gyakorlatilag mindenhol rajthoz áll idén, ami ralikrossz, a hazai fronton és Közép-Európában a Nyirád Motorsport Peugeot 208-asával, az Európa-bajnokságon és legalább egy WRX-hétvégén pedig a litván ES Motorsport Skoda Fabiájával, emellett pályaversenyeken is indul, a Lotus CEE-ben a GFS Motorsport Lotus Exige 360 Cupjával. Luigi korábban sosem versenyzett Supercarral, de ez nem akadályozta meg, hogy pályafutása első versenyét Kakucson megnyerje, majd egy héttel később Lengyelországban ismételjen.

Két első és egy második helyet szereztél az első három idei versenyeden, ráadásul három hét leforgása alatt. Számítottál ennyire jó bemutatkozásra a Supercar kategóriában?

Alapvetően sikerorientált gondolkodásom van, úgy voltam vele, hogy jó lenne, de azért ne felejtsük el, én még kezdő vagyok ebben a kategóriában, pár hónappal ezelőttig még csak kívülről láttam ilyen autót. De igaz, a jelenlegi mezőnyben, amely most ott volt Máriapócson, rajtam kívül senki nem nyerte meg mindjárt az első ob- és CEZ-versenyét. Ez nekünk komolyan bizakodásra ad okot. Nyilván nem repülünk el az eredménytől és nem szállunk el magunktól. Megmondom őszintén, szerettem volna, reménykedtem benne, viszont a realitás talaján maradva aláírtam volna, hogy mind a három futamon dobogóra állok, akármelyik fokára is.

Hogyan került hozzád a Peugeot? Tavaly még Mózer Attila versenyzett ezzel az autóval.

Ez egy Albatec autó, az Európa-bajnok Tommy Rustad ment vele még pár évvel ezelőtt, teljesen friss fejlesztésű Oreca-motorral. Úgy történt, hogy éreztem, közeledik a magyar bajnokság és keveset megyek Supercar autóval. Kétszer teszteltem addig a Skodát, és kevésnek éreztem, hogy ebből építkezzünk. Felhívtam Mózer Atit, hogy kicsit körözgetnék az egyik autójával. Először azt mondta, béreljem ki a „kicsit”, amivel Mózer Márk megy most, az három évvel korábbi generáció. Mikor erre sor került, Ati megjegyezte, hogy a másik autó még ennél is kényelmesebb, ezért kipróbáltam azt is.  Ezután mentem ki egy tesztre Litvániába, és ott megbeszéltem a csapattal, megharagudnának-e, ha a magyar bajnokságban és a CEZ-ben a Peugeot-val indulnék. A Supercar kategóriában hatványozottan igaz: ha nincs egy jó kocsid, lehetsz te akárki, semmit nem fogsz elérni.

Ezután következett a kakucsi szezonnyitó. Fokozatosan vetted fel a tempót, a harmadik és negyedik futamon második voltál, majd az elődöntőben és a döntőben első.

Kakucson magamnak köszönhető a rossz kezdés, senkitől sem zavartatva beledobtam a gumifalba az autót, ezért hátulról kellett építkeznem. Nem volt meg a kényelem, hogy beosszam a négy kvalifikációs futamot, minden rést, kanyart meg kellett támadni. Ez egyébként szerintem jó hatással van egy versenyzőre. Hozzáteszem, hogy ha Kárai Tomi ott nem mozdul be és kap érte jokerbüntetést, akkor ő nyeri azt a versenyt. De bemozdult és így én nyertem meg.

Ezután jött a Közép-európai Zónabajnokság versenye, Slomczyn, ahol ismét győztél. Az a mezőny vagy a magyar az erősebb?

Jó autók és jó pilóták mennek ott is. A legeleje nem annyira erős, mint a magyaré, a középmezőny ugyanaz és a hátulja is fel van töltve. Nagyon kiemelkedik közülük Staniszewski, akivel a magyar bajnokság eleje szerintem egy szinten van vagy jobb nála, úgy, hogy ő egy vadonatúj Forddal megy. A lengyelek összetartó nép, segítették Staniszewskit és próbáltak mindent elkövetni, hogy ne jussak be a döntőbe, de nem sikerült nekik. A döntőben pedig mindent feltettem egy lapra, úgy voltam vele, ha már ilyen jól mentünk egész hétvégén, akkor nem akarok az ötödik-hatodik helyen végezni.

Legutóbb Máriapócson két első után be kellett érned a második hellyel, mégsem bánkódsz miatta.

Én azt gondolom, hogy ez a második hely sokkal értékesebb, mint a Kakucs Ring-i első, mert itt a döntőben abszolút egyenértékű tempóm volt Kárai Tomival. Nem az történt, hogy lelépett és nem is láttam, hanem végig szorongattam, a jokerre is egyszerre fordultunk. Nekem nem vette volna be a gyomron, hogy mikor jön vissza a jokerről, kiküldöm elé az autót, mert úgyis nekem van elsőbbségem, és így nyerem meg a versenyt. Szépen, szorgalmasan készülök, és biztos vagyok benne, hogy el fogom érni azt a tempót, ami elég lesz arra, hogy erőből elé kerüljek. De ha már Máriapócs, nem tudok elmenni a dolog mellett, hogy mennyi baleset volt és milyen nagyságúak. Picit óva intenék mindenkit, szeretném, hogy jobban törekedjünk a biztonságra. Ennyi tetőt, ennyi totálkáros autó rég nem láttam ralikrosszversenyen, még kéztörés is volt. Rossz az irány, amerre megyünk, rendet kellene tenni a fejekben.

Amiről eddig beszéltünk, az ob és a CEZ az egyik vonal, a másik pedig az Európa-bajnokságon való részvétel, kiegészítve egy vb-indulással is. Megkötötted már a szerződést?

Igen, az ES Motorsporttal fogok menni a Skodával, az Eb összes futamán. Höljesben kezdünk, ami előtt lesz egy hivatalos teszt. Illetve indulok velük egy NEZ-versenyen is, az Észak-európai Zónában, Rigában, készülésként az ottani Eb-futamra. Ezeken túl a németországi dupla vb-fordulón is elindulok, és ha úgy adódik, hogy minden szép és jó, azt érezzük, hogy beleillenék a mezőnybe, akkor az utolsó, portugál versenyre is elmehetünk, de ezt még tényleg meglátjuk később.

Ahogy saccolom az elhangzottak alapján, majdnem minden hétvégén versenyezni fogsz…

A tesztekkel és mindennel együtt 35-ször ülök autóba az idei évben, ugyanis az elhangzottak mellett pályaversenyeken is indulok, Burkus Egonéknál a Lotus CEE-ben az egész éves bajnokságban. 52 hétvégére elosztva ez elég tisztességes felkészülés lesz. Nagyon hálás vagyok azért, hogy ennyi ember dolgozik rajta, hogy én idejussak. Nem közhely, tényleg hihetetlen létszámú emberről van szó a csapatot, szervizt, menedzsmentet, médiát is beleértve, elképesztő munka és energia van benne, a pénzről nem is beszélve, amit a szponzorok belefektetnek abba, hogy én ott legyek, ahol. Ezért legnagyobb tiszteletem és elismerésem nekik, hogy azok után, amiken én is átmentem, még ekkora bizalmat adnak nekem. Szerencsésnek mondhatom magam, hogy az egyik legjobb vb-csapatnál, az egyik legjobb magyar ralikrosszcsapatnál és az egyik legjobb Lotus-csapatban mehetek, mindezt egyetlen éven belül.

Támogatók: Valton-Sec Zrt, Allied Software System Kft, Príma Pék Finompékáru Kft, Spice Communication Kft, Juna-Sec Kft, Juna Group Kft, Piramis Építőház Kft, Bau-Styl Kft, Új-Ház Centrum Kft, Új-Ház Centrum Bau Star Kft, XTRM Group Kft, Apple PS Kft, Valton-Master Car Kft, Wescam Kft, Cargostar Kft, Sandlander Kft, Eurodesign Decor Kft.

A cikk eredetileg az Autósport és Formula Magazinban jelent meg.

Related posts

Leave a Comment