Luigi: Idegenbeli győzelmek

Tarol a Közép-európai Zónában a kék Peugeot: a Supercar-újonc Luigi újabb három első helyért járó trófeát adott hozzá a vitrinhez, pedig Greinbachban és Sosnovában sem volt könnyű feladata, a kaotikus cseh hétvégén a döntő egy rekordok könyvébe illő befutót hozott. Az eredmények láttán a GFS Motorsport ralikrosszosa célba vette a CEZ-bajnoki címet, amely kedvéért még vb-debütálását is hajlandó elhalasztani.

A ralikrossz minden szintjén versenyez idén Luigi: a hazai bajnokságban, a Közép-európai Zónában (CEZ) és az Európa-bajnokságon, sőt még egy WRX-indulás is tervben van. A zóna naptára júniusban harmadik fordulójával, a magyar versenyzők számára jól ismert ausztriai Greinbachban folytatódott. A CEZ komplett programját vasárnap bonyolították le, szombaton a helyi bajnokság versenyét tartották, de Luigi és a csapat már az első napra benevezett, hogy kísérletezzenek a beállításokkal, elsősorban a differenciálművel, és még többet tanuljanak az autó viselkedéséről.

„A szombati nap elég sima volt, érződött, hogy más kategóriákból van már pályaismeretem, míg a fő ellenfelek, a lengyelek először jártak itt. Viszont vasárnapra megváltoztak az erőviszonyok” – kezdte beszámolóját Greinbachról Luigi. „A srácok megtanulták a pályát, elkezdődött az ütés-vágás-csépelés. Mindenféle butaság megtörtént velem, ütköztem, majdnem kiszakadt a bölcsőtartó, de elképesztő mázlival be tudtam fejezni azt a futamot. Így csúsztam hátrafelé az eredménylistán, de a döntőre sikerült összekapnom magam, és egy elképesztő rajttal magam mögött hagytam mindenkit. Utána már nem is engedtem a huszonegyből, szóval újra sikerült behúzni az első helyet!”

A kettős osztrák győzelem után következett Csehország, Sosnová: az a helyszín, ahol utoljára rendeztek ralikrosszversenyt, a pálya ugyanis bezárja kapuit, hogy egy szupermarket épüljön a helyén.

„Ezt tükrözte a rendezés, nagyon érződött, hogy egy utolsó bőrt még le akarnak húzni a pályáról. Hihetetlen létszámú versenyautó mellett botrányos volt a rendezés, nem tudták azt sem, hogy épp piros zászló vagy zöld zászló van. Ennek tetejébe nekem is gondjaim voltak, a kormányművem eltört az elődöntőben, ha 150 méterrel több van ott vissza, akkor megelőz még egy autó, és be sem jutok, tehát szerencsém volt” – folytatta Luigi, akit a technika a döntőben is megviccelt.

„A döntő utolsó sorából sikerült brutál rajtot vennem és 41-es köridőt, a hétvége abszolút legjobbját futnom. Már a harmadik körtől vezettem, de aztán a legutolsóban, a jokerkörről visszajövet az ugratásnál egy gödörben eltört a kipufogó leömlője, és gyakorlatilag megadta magát a turbó. Jött a kipufogóból a láng, kigyulladt egy kábel, áradt be a füst, elmentek a lóerők… Az utolsó három kanyart szívómotorral kellett teljesítenem, miközben rohamosan közelített a lengyel srác. Guinness-rekordokba illő sztori, ami a legvégén történt: 17 ezreddel sikerült nyernem! Megnéztem utána Solbergék németországi befutóját, ez is majdnem olyan szűk volt, mint anno!” – ecsetelte a csehországi izgalmakat a versenyző, aki nem mindennapi jelenettel vált a bezáró pálya utolsó győztesévé.

Lengyelországban, Ausztriában és Csehországban szerzett győzelmeivel Luigi kétségtelenül az első számú erővé lépett elő a CEZ-ben. A sosnovái siker után fogalmazódott meg benne, hogy mostantól már a bajnokság megnyerését kell szem előtt tartania. Ehhez pedig áldozatot kell hozni, mivel egy naptármódosítás után a castellettói hétvége Olaszországban július legvégén egybeesik a Ralikrossz-világbajnokság németországi duplájával, melyen Luigi első WRX-indulását tervezte a litván ES Motorsporttal.

„Nem sok versenyzőnek adódott lehetősége már az első supercaros évében, hogy megnyerje a CEZ-sorozatot. Mivel nincs mínuszolás idén, a pontelőny ellenére sem lehet megengedni egy kimaradt futamot. Persze szívesen indulnék a vb-n, de egyelőre a tempómat még nem tartom elegendőnek hozzá. A biztonság kedvéért benevezünk a német futamra, mert ki tudja, mi történik még a CEZ következő versenyén. A vb-szereplést azonban minden bizonnyal elhalasztjuk, talán az utolsó, portugál hétvégén fogok elindulni helyette. De a prioritás az ES Motorsporttal nem is ez, hanem az Európa-bajnokság, amelyre ezerrel készülünk: Höljesben, ahol az első verseny lesz, nemrég tesztelni voltunk a 208-cal, rövidesen pedig egy másik Eb-pályán, Rigában egy NEZ-versenyen állunk rajthoz, ott már a Skoda Fabiával” – zárta az egészen sűrű 2021-es versenyszezonra vállalkozó Luigi.

Fájdalomdíj az árvíz után

Sok-sok ralikrossz mellett Luigi pályaversenyeken is indul a szezonban, a Lotus Cup Europe futamain. Bejárták a közösségi média autósporttal foglalkozó részét a sorozat belgiumi nyitányán készült képsorok: a spa-francorchamps-i pályát hatalmas csapadékmennyiség árasztotta el, az áradat folyóként zúdult végig a nyomvonalon, de az igazi problémát az okozta, hogy az Eau Rouge alatti alagút megemelkedett, így a pálya felpúposodott, a víz alámosta, végül pedig az aszfalt beszakadt. Emiatt kellett a hétvége folytatását törölni.

„A szabadedzést leszámítva ott egyáltalán nem is tudtunk versenyezni. Végül tartottak egy vicces díjkiosztást az edzéseredmény alapján, amiért természetesen pontot nem osztottak, de kaptam egy szép kis spái kupát fájdalomdíj gyanánt, ha már ott jártunk és így jártunk… Monzában sem tudtam menni, pedig a kocsim várt rám, de sajnos a civil munkám közbeszólt, a szervezést pedig megnehezítette, hogy hétfőn már utazni kellett Svédországba, a ralikrosszos tesztre” – beszélt arról Luigi, hogy lotusos szezonja egyelőre nem akar beindulni.

Támogatók

Valton-Sec Zrt., Allied Software System Kft., Príma Pék Finompékáru Kft., Spice Communication Kft., Juna-Sec Kft., Juna Group Kft., Piramis Építőház Kft., Bau-Styl Kft., Új-Ház Centrum Kft., Új-Ház Centrum Bau Star Kft., XTRM Group Kft., Apple PS Kft., Valton-Master Car Kft., Wescam Kft., Cargostar Kft., Sandlander Kft., Eurodesign Decor Kft.

A cikk eredetileg az Autósport és Formula Magazinban jelent meg.

Related posts

Leave a Comment