CEZ helyett osztrák bajnok Luigi

Ötödik lett Greinbachban, a magyar és osztrák bajnokság közös versenyén Luigi: az eredmény elmaradt az eddig megszokottaktól – győzelmek, vagy rosszabb esetben második helyek –, mivel nem a szokásos autóval, a Peugeot 208-cal, hanem Skoda Fabiával versenyzett a hétvégén. Viszont éppen a megszokottnál gyengébb eredmény segítette az első idei bajnoki címhez: az osztrák értékelés Supercar kategóriájának elsőségéhez.

Az osztrák bajnokságba a júniusban tartott dupla greinbachi forduló, egy cseh és egy olasz verseny tartozott bele, valamint a mostani szezonzáró, ugyancsak Greinbachban. Lett még volna két verseny Melkben, de ezeket törölték. Luigi Castellettóban nem indult, de a dupla hétvégét és Sosnovát megnyerte. Az összetett értékelésben 95 ponttal zárt, míg Zbigniew Staniszewski 90 ponttal, a harmadik Alois Höller 63 ponttal.

„Az igazat megvallva nem figyeltem szigorúan ezt a bajnokságot. Persze képben voltam, de most hétvégén elfoglalt, hogy a Skodát belakjam, ez pedig teljesen elterelte a figyelmünket az osztrák bajnoki ponttáblázatról. Igazából utána, a neten vettem észre, hogy jé, én vagyok az osztrák bajnok. Szerintem ez önmagában szép eredmény. 2016-ban a Super1600-ban voltam osztrák bajnok, 2021-ben pedig a Supercarban lettem” – mondta az RXonline-nak Luigi.

Mi áll annak hátterében, hogy Luigi a jól megszokott kék Peugeot helyett egy Fabiával versenyzett Greinbachban? „Sajnos a Peugeot-val nem tudtam elindulni, mert a motorjának megérkezése és összerakása miatt most nincs menetképes állapotban. A csapattársam, Mózer Márk autója sem lett kész, ezért ő versenyzett az én karosszériámmal és a saját motorjával, mi pedig a Skodával pontmentési versenyként tekintettünk a hétvégére. Remélem, most már vissza tudok ülni az autóba, bár annyira rövid az idő, hogy lehet, hogy még Kakucson is a Skodával megyek, ha pedig ott, akkor Máriapócson is. Tény, hogy ez a Skoda nem egy győztes autó, de azért szerintem nem rossz a helyzetünk: egy ponttal vagyok lemaradva a magyar tabellán, a szlovák tabellát vezetem, az osztrákot pedig megnyertem.”

A Peugeot körüli bonyodalom volt az oka, hogy Luigi nem jutott el a CEZ utolsó két versenyére, Castellettóba és Sedlčanyba. Pedig addig nagy esélye volt rá, hogy már első Supercar-évében közép-európai bajnok legyen, hiszen az első négy fordulóból hármat megnyert. A kihagyott futamok miatt azonban a végelszámolás első helyére nincs esélye, így ebben a sorozatban már nem is fog rajthoz állni idén.

„Elengedtük már ezt a bajnokságot, nem megyünk el több versenyre. Harmadik leszek így is, nincsen, aki utolérjen. Elsők már nem lehetünk, az pedig, hogy CEZ harmadik vagy második, már mindegy, nem? Utólag persze gondolkodhattunk úgy, hogy elmehettünk volna a Skodával pontokat menteni. Tanulunk ebből az esetből. Most a magyar bajnokságra összpontosítunk, négy verseny még maradt belőle, és közben a jövő évet építjük. Azért egy CEZ harmadik hely sem fog rosszul mutatni” – folytatta Luigi, akinek innentől a hazai ralikrossz lesz a prioritás, külföldi versenyek már nincsenek tervben.

Related posts

Leave a Comment