Ponteső: 2-3-4. helyen az RXC Technics Motorsport

A döntőt eláztató eső két dobogós helyet és sok-sok pontot hozott a csapat számára Greinbachban: a vizes pályát mindig érző Harsányi Zoltán második lett, Vass Csaba első dobogóját érte el, a testvére sikerének örülő Vass Zoltán pedig a teljes hétvégét tekintve szerezte meg a második legtöbb bajnoki egységet.

A kilencszeres magyar bajnok, Harsányi Zoltán a három hónapig elhúzódó nyári szünet alatt sem tétlenkedett, két tesztversenyen is rajthoz állt a Mitsubishi Lancer Evo X-zel, Greinbachban és Sedlcanyban a CEZ fordulóján. Talán ez volt a titok, miért volt olyan jó formában a közös magyar–osztrák bajnokin: már a kvalifikációs futamokon három hatodik helyet szerzett, a fináléban pedig az égiek is a kezére játszottak.

„Most kiválóan ment a kocsi egész hétvégén! A beállításokat eltaláltuk, flottul alakultak az előfutamok és az elődöntő, így bejutottam a döntőbe” – számolt be a történtekről Harsányi Zoltán. „Tényleg nem volt semmilyen technikai gondunk, a csapatnak köszönhetően megbízható autó volt a kezeim között. Sokat segített a két tesztfutam is, betalált egy-két fejlesztés, ráadásul jobban formában marad az ember, ha nem vár hónapokat a következő versenyre. Az időjárás a két véglet volt, a döntőig nagyon nagy meleg, aztán megérkezett az eső. Én pedig nagyon szeretek esőben menni és általában szerencsém is van ilyen körülmények között. Most is kedvezett nekem a szerencse, volt, aki kiforgott, kicsúszott előlem, és a jokeren is sikerült előzni. Végül az ötödik rajthelyről második lettem, nagyon nagy most az öröm!”

„Még az év felénél sem tartunk, három verseny ment le, négy visszavan. Frissebb hír, hogy köztük lesz Nyirád: kíváncsian várom, sok jó emlékem van arról a pályáról, győzelmek, az Európa-bajnokság. Meglehet újra a dobogó? Mindig ez a cél, de kellenek hozzá a megfelelő körülmények is. Az biztos, hogy ellenfeleim nagyon jók. Majd meglátjuk!” – tette hozzá a kilencszeres bajnok.

Az akciódús döntőben Harsányi az ötödik rajtkockából lett második – közel egy év, a tavalyi második kakucsi verseny óta első hazai dobogóját szerezve –, a csapattárs, Vass Csaba pedig hatodikról harmadik a Skoda Fabiával. Már a döntőbe jutás is meglepetést okozott, nemhogy első dobogós eredménye, mindössze hatodik SuperCar-versenyén.

Öccse pódiumának őszintén örült a negyedikként értékelt Vass Zoltán, aki a döntő előtt a második hely nagy esélyesének tűnt az új motorral felszerelt Audi A1-gyel: ebben a pozícióban állt a kvalifikációs futamok összesítésében, majd megnyerte a második elődöntőt. Ezzel a részsikerrel a döntő második rajthelyére állhatott fel, de az első kanyarban elúszott az addigi munka.

„A döntőre leszakadt az ég, így az autóval átálltunk vizes pályára. Sajnos a második rajtkockából nem sikerült jó rajtot fogni, az első kanyarban hárman is összeértünk, és ketten pórul jártunk, én és az osztrák Höller megforogtunk” – elevenítette fel a kritikus pillanatot Vass Zoltán. „A piruett után a kavicságyból eredtem a mezőny után. Az ötödik helyen haladtam mindaddig, amíg Lajos Gyula nem hibázott, amikor is elmentem mellette és feljöttem negyediknek. Megmondom őszintén, nem erre számítottam. Az új motorral a differenciálmű-problémák ellenére a dobogóra odafértünk volna, de a kontakt ellehetetlenítette, hogy bármilyen jó eredményt el tudjak érni a döntőben. Azért értékes pontokkal tértünk haza, ha a pontok számát nézzük, mi szereztük a második legtöbbet, azaz ilyen tekintetben mégiscsak dobogósok lettünk. A csapat nagyon jó munkát végzett ezen a hétvégén, és még nagyobb örömmel tölt el, hogy Csabi harmadikként először a dobogón végzett” – folytatta a túrkevei versenyző, akinek nagy célja a folytatásban, hogy a kiélezett magyar mezőnyben csapattársaihoz hasonlóan ő is az első háromba férkőzzön.

„Igazából egy dobogó mindig benne van a pakliban. Viszont sokan mások is szeretnének dobogóra állni, és nagyon közel vagyunk egymáshoz. A ralikrossz összetett sportág, folyamatosan megy az adok-kapok, a körülmények állandóan változnak és a technika ördöge is közbe szokott szólni… Az idei mezőny őrülten erős, ilyen autók és pilóták között a döntőbe jutás sem egyszerű, főleg, ha zónáról beszélünk. Minden évben szó van arról, hogy mennyire erős a magyar mezőny, de idén megint ott tartunk, hogy ilyen még nem volt. Mindemellett reális a dobogó, és úgy készülünk, hogy szeretnék minden versenyen dobogóra állni!” – zárta Vass Zoltán.

A cikk eredetileg az Autósport és Formula Magazinban jelent meg.

Related posts

Leave a Comment