Egyik kedvenc pályája, Greinbach nem hozott szerencsét a SuperTouringCars –1600 versenyzője számára, Kakucson viszont, ahol nem számított sok jóra, megszerezte szezonja első dobogóját. Egy másik kedvenc helyszínen, a Slovakia Ringen új váltóval felfegyverkezve jöhet az első hely?
„Nagy reményekkel indultunk Greinbachban, mint ahogyan szoktunk, hiszen ez a pálya a kedvenceim közé tartozik” – kezdte beszámolóját ifj. Pallag-Bozsák Csaba. A szezon legnépesebb, 14 fős mezőnyében is volt keresnivalója, de az elődöntőben önhibából ért véget a hétvégéje. „Nagyon jól alakultak a futamok, viszont sajnos az elődöntőben elkövettem egy hatalmas hibát, nekimentem egy gumibálának, és az ütközéstől az autó eleje kiszakadt, ezzel vége is lett a versenyemnek.”
Három héttel a Ralikrossz-ob osztrák fordulója után következett a Kakucs Ring, ahol az évadnyitót is tartották, melyen döntőben szerepelt a Honda Civic.
„Kakucshoz nem fűztem nagy reményeket, mert ez egy nagyon szűk pálya, igazából csak rajt-cél győzelmet lehet szerezni rajta. Az egyik futamot sikerült is megnyerni, kettőben pedig második lettem, így az első rajtsorba kvalifikáltam a döntőben. Sajnos ott elmelegedett a gumim és a jokertaktikát elrontva a második helyről csak harmadikként tudtam befutni. Igazából ez is jó hír volt, hiszen az idényben ez volt az első dobogós helyezésem” – folytatta a kakucsi történésekkel ifj. Pallag-Bozsák.
A 350-es rajtszámú Honda hiányzott Máriapócsról: a kategória versenyein annyi autótörés történt – melyekből neki is bőven kijutott –, hogy a csapat autókímélés érdekében a RabócsiRing kihagyása mellett döntött. A balesetek miatt a bajnokságban a versenyző már nincsen harcban, így a pontokat sem kell tekintetbe venni. Ugyanebből az okból kifolyólag valószínűleg kimarad az utolsó verseny Nyirádon is, így a szezonzáró Pallag-Bozsák számára a Slovakia Ring lesz októberben. Az idén egészen kiélezett STC –1600-ban különleges szériát látunk: az eddigi öt verseny mindegyikét különböző pilóta nyerte. Lehet ifjabb Pallag-Bozsák Csaba a hatodik győztes Szlovákiában?
„Remélem! Addigra készen lesz az új szekvenciális váltó, ami rengeteget dob majd az autón. Utoljára két éve mentem a pályán, és akkor is domborítottunk a Hondával, még a Magyar Kupában. A Slovakia Ring remek pálya, szerintem az egyik legjobb Európában. Rendívül gyors, arra számítok, hogy a kocsi ki fogja adni az erejét, mert nekem van a legtöbb lóerős autóm a kategóriában. Nagyon remélem, hogy én fogom megnyerni a szlovák versenyt!” – beszélt bizakodóan a soron következő fordulóról.
A cikk eredetileg az Autósport és Formula Magazinban jelent meg.