Nagy tervéről beszélt Lajos Gyula, a Ralikrossz-ob SuperCars kategóriájának harmadik helyezettje: pályafutása megkoronázásaként nem az Európa-bajnokságon, hanem a WRX-ben teljesítene egy évet. Az erre való felkészülés első lépését láttuk 2021-ben.
Luigi Super1600-as szinten korábban már szerepelt az Európa-bajnokságon, sőt 2016-ban dobogót is szerzett a kategóriában, mikor Barcelonában a második helyen végzett. A 2021-es szezonban is tervben volt az Eb-részvétel, már a Supercar (RX1) osztályban, számos teszten vett részt a litván ES Motorsport Skodájával, de az első verseny előtt visszalépett a szerepléstől.
Ennek ellenére is maradt első csúcskategóriás szezonjában számos bajnokságban való indulás: a magyar sorozatban bronzérmes lett, a közép-európai zónában ezüstérmes számos győzelemmel, az osztrák értékelésben pedig bajnokká koronázták. Erre az eredménysorra a későbbi nemzetközi szereplés megalapozásaként tekint: a végső terv pedig az Európa-bajnokságon is túlmutat.
„Nekem alapvetően a cél nem is az Eb, hanem szeretnék részt venni egy szezonban a világbajnokságon” – mondta el Luigi az AFM-nak. „Mert nyilván most már 45 éves vagyok. Egy sportoló életében, lehet egy úszó, lehet egy futballista, lehet éppen autóversenyző, a világbajnokság jelenti a mindent, persze egyes sportágakban az olimpia mellett. Tök jó lenne eredménytől függetlenül úgy befejezni az ember karrierjét, hogy egy szezont végig tudjon menni a világbajnokságon.”
Ha elérkezik ennek lehetősége, Luigi nem akar felkészületlenül érkezni a világszínpadra: „Viszont nem akarok úgy odamenni, hogy ócska legyen a vezetésem, ezért teljesítem ezt a rengeteg versenyt és a minőségi lépéseket felfelé. Nyilván ennek egy állomása lesz az Európa-bajnokság is. Mind a motorversenyző, mind az autóversenyző karrieremben jellemző volt, hogy egy-egy verseny kivételével sosem mentem gyenge képességű motorral, autóval. Mindig törekedtem az adott kategóriában a szabályok értelmében a legjobb versenyautóval versenyezni. Itt a Supercarban egy gyengébb képességű és a legjobb képességű autó között eléggé észrevehető a költségvetési különbség” – világított rá a magas szinten való szereplés egyik fontos tényezőjére.
A 45. évét januárban betöltött Luigit elmondása szerint gyakran beskatulyázzák kora miatt –ezt megcáfolva maga sorolt fel számos példát, mennyi 40 közeli vagy feletti topversenyző uralja a legrangosabb sorozatokat.
„Azt mondják, hogy én öreg vagyok, meg mindenféle ehhez hasonlókat. A köz azt gondolja, hogy a sportoló fiatal. De tudok egy csomó jó példát. Nézd meg a mostani Dakart is, a fiatalok hátra, jó, nem minden kategóriában, de azért az öregek ott vannak. Nem a legfiatalabbak nyerik a vb-címeket sem, nézzük meg Loeböt, Ogier-t, Hamiltont. Én azt gondolom, hogy az autósportban a kor nem számít. Egyik nagy kedvencem Gabriele Tarquini, ő közel 60 éves korában még a Nürburgingen berántott egy győzelmet a fiatalok ellen, és ez azért mindent elárul számomra arról, hogy még van lehetőségem. Bár azt nem hiszem, hogy 60 évesen versenyző leszek, de még egy pár évem szerintem van” – árulta el, hogy egy jó darabig látjuk még őt a ralikrosszpályákon.