Hogyan került Szabó Krisz a brit RX-bajnokságba?

Nemrég a walesi Pembrey-ben indult, ahol megnyerte az RX150 kategóriát Szabó Krisztián. Elmondta, hogyan keveredett a széria rajtrácsára és miért okozott kihívást számára az ezres buggy vezetése.

A kétszeres Super1600-as Európa-bajnok idei tervei még nem ismertek, de szezonja első versenyhétvégéjét már kipipálta: némileg meglepetés volt, hogy az Egyesült Királyságban tűnt fel, a brit ralikrosszbajnokság RX150 kategóriájában. Megkerestük a versenyzőt, hogy a vendégszereplés hátteréről beszéljen:

„Egy meghívásos verseny volt, a vb-n is többször induló, hétvégén pedig Nyirádon szereplő Ollie O’Donovan szériájában. Ebben a kategóriában mindig indul guest driver, most rajtam kívül két brit raliversenyzőt hívtak meg, egyikük vezeti a brit ralibajnokságot” – mondta el nekünk Krisztián, aki dupla fordulót teljesített, szombaton és vasárnap is három kvalifikációs futammal és döntővel.

„Nehezen indult a szombati napom. Ezres Honda-motorral szerelt, hátsókerekes buggykról beszélünk, amit kihívás volt vezetni, mivel az összkerekeshez szoktam hozzá. ’If you doubt, flat out’, szokták mondani, tehát ha bajba kerülsz, csak padlózd le. Ha itt kicsit bajba kerülsz, értsd úgy, hogy elindul a hátulja, és ezeknek azért sűrűn elindul, te pedig gázzal próbálod megoldani, akkor csak nagyobb bajba kerülsz.”

„Ezért beforogtam szombaton a kvalifikációs futamokon többször is. A döntőben összeszedtem magam, léptem egyet vissza, próbáltam finomabban, hiba nélkül menni. Végül így is harcban álltam az első helyért, és második lettem. Vasárnap már felhasználtam az ismereteim, és első helyet szereztem mind a három kvaliban, majd a döntőben is” – beszélt a két serleggel végződő hétvégéről.

Láthatjuk még ilyen versenyen idén Krisztiánt? „Egyelőre nem tudok róla, de nem kizárt, hogy újra hívnak. A mostani is úgy zajlott, hogy az M-Ringen voltam pénteken, amikor írtak, hogy egy hét múlva mehetek. Szóval lehet, hogy újra hívnak, én pedig megyek.”

Related posts

Leave a Comment