A szezon utolsó versenyére csak megérkezik a legendás Lancia Delta Integrale újragondolt elektromos változata. A WRX mezőnye így kilenc főre nő – a GCK autóját Guerlain Chicherit vezeti.
A Ralikrossz-világbajnokság 2022-es szezonjának egyik első bejelentett résztvevője egy különleges projekt volt, amelyről hallva sokan felkapták a fejüket: Chicherit cége, a GCK (Green Corp Konnection) nem egy aktuális modell RX1e-verziójával akart versenyezni, hanem a 80-as évek legendás A csoportos raligépe, a Lancia Delta Integralét újragondolt elektromos utódjával. A Lancia Delta Evo-e egy létező utcai típus, amelynek gyártása hamarosan megkezdődik a GCK műhelyében – ebből hozott létre a csapat egy ralikrossz-változatot is.
A Lancia Delta Evo-e RX azonban hiányzott a WRX norvég szezonnyitójának mezőnyéből, amely csak nyolc résztvevőből állt az eredetileg ígért 14 autó helyett: a GCK akkor közölte, később száll be. Ez végül az utolsó lehetséges alkalommal valósul meg: a csapat, amely csak a karosszérián 1200 munkaórán keresztül dolgozott, az év utolsó versenyén, november 12-13-án a Nürburgringen csatlakozik a rajtrácshoz egy autóval, melyet Chicherit vezet, felkészülve a 2023-as teljes szezonra.
„Nagyon izgatott vagyok, hogy újra a WRX-ben szerepelhetek, egy évvel a bajnokságban való utolsó jelenésem után” – mondta az egykori profi síelő Chicherit, aki mögött 40 vb-indulás áll már. „Egy dolog biztos, a Lancia Delta Evo-e RX ki fog tűnni a tömegből a modern autók közül. Gratulálnom kell a GCK Performance-nek az elmúlt kilenc hónapban végzett fantasztikus munkáért. A minőség és kidolgozottság egyaránt hihetetlen, nem kételkedem abban, hogy a Lancia nagy hatással lesz sokakra. Kellett egy kis idő, amíg összerázódtunk az autóval és versenyképessé tettük, de most égek a vágytól, hogy a pályára menjek vele!”
Az utolsó versenyen lesz még egy változás a mezőnyben: a Münnich Motorsport elektromos SEAT Ibizáját az egyéb elfoglaltságai miatt távolmaradó René Münnich helyén a 2022-es RX1 Európa-bajnok, Anton Marklund vezeti.