Bajnokká vált ifj. Pallag-Bozsák Csaba

Már a téli tesztek során megfogalmazódott benne, hogy meg akarja nyerni a szezont: az első versenytől fogva az élmezőnyben szerepelt a SuperTouringCars –1600 kategóriában, az M-Ringen és Nyirádon megszerezte első győzelmeit, így már az idény befejezése előtt bebiztosította a bajnoki címet – eddigi pályafutása legjobb eredményét.

A 2021-es szezon nem úgy alakult ifj. Pallag-Bozsák Csaba számára, ahogyan a versenyző azt elképzelte: balesetek és vezetői hibák akadályozták meg a jó eredmény elérésében, csupán kétszer tudott felállni a SuperTouringCars –1600 kategória dobogójának legalsó fokára. A csalódások azonban még eltökéltebbé tették, hogy a 2022-es évben nagy dolgot hajtson végre.

A szezonkezdet már azt sejtette, hogy a Honda Civic a bajnoki idény egyik főszereplője lesz. Pallag-Bozsák négyből három kvalifikációs futamot is megnyert Máriapócson, a döntő győzelmi esélye pedig csak azon úszott el, hogy a jokerkörről visszatérve félreváltott, így első helyett a második helyre tért vissza. Ezüstéremmel nyitni az évet jó ómen volt, a nagy pillanatra pedig csak a második versenyig kellett várni: az M-Ringen a futamok összesítésében ismét leggyorsabb versenyző megszerezte a régóta várt győzelmet.

„Bár csak négyen indultunk, így sem volt könnyű a dolgom, a döntőben látványos küzdelmet vívtunk Szabó Bulcsúval, és végül csak hat tizedmásodperc volt köztünk a különbség. Ez volt az első győzelmem az STC-ben, szóval nagyon elégedett vagyok! Vezetjük a tabellát, és ebben a pozícióban maradnék a folytatásban is. Nagyon szeretnék bajnok lenni, idén pedig minden esély megvan rá, hogy sikerüljön!” – mondta a sok második és harmadik helyezés után végre megkaparintott elsőségről a versenyző, aki már ekkor a bajnoki címről beszélt: érezte, hogy ez tényleg az ő éve lehet.

A folytatásban pedig sorban jöttek a dobogós pozíciók, Máriapócsra visszatérve harmadik helyezés váltóproblémával, Fuglauban viszont, a 14 fős mezőnyben döntős második eredmény legjobb magyarként. Ifj. Pallag-Bozsáknak korábban nem voltak jó emlékei Nyirádról, de a szezon Vörös Katlanban tartott első futamán ez megváltozott: második győzelmét szerezte, megismételve édesapja három évvel korábbi sikerét a pályán, ezzel az eredménysorral pedig csak idő kérdése volt, mikor biztosítja be a bajnoki címet. Greinbach éppen Nyirád fordítottja volt: pont egyik kedvenc pályája jelentette a szezon mélypontját, az első szabadedzésen történt borulással, amelyben nem csupán a Civic, de a versenyző csuklója és válla is megsérült – a hétvége így már azelőtt véget ért számára, hogy igazán elkezdődött volna. Újra Nyirádon, a CEZ-fordulón a fuglauit is felülmúló, 23 fős mezőnyben is megvillant: az első kvalifikációs futam összesítését az élen zárta, bejutott a döntőbe, amely már csak a bajnok örömautózása volt – végül ötödik helyezéssel –, hiszen az itt elért eredmény nem változtatott a tényen: ifj. Pallag-Bozsák Csaba nyerte az STC –1600 kategóriát a 2022-es szezonban.

„Ez volt pályafutásom eddigi legjobb szezonja! Már a téli szezon során elhatároztuk, hogy bajnokok szeretnénk lenni” – összegezte 2022 történéseit a bajnok. „Mondhatni, hogy hullámvasút volt az év, rendkívül jó és rendkívül rossz versenyekkel, de végig ez a cél lebegett a szemünk előtt. Apa, a családom, a barátaim és az egész csapatom támogatásáért köszönettel tartozom, hiszen velem együtt küzdöttek a nagy célért. Kétszer a győzelmet is megszereztük, de számomra a legerősebb verseny mégis Fuglau volt. Nem ott indultunk a legtöbben, de idén ott szerepelt a hat legerősebb autó a zónabajnokságból, közöttük sikerült megszereznem a második helyet. Ezt az évet nem fogom elfelejteni!”

A cikk eredetileg az Autósport évkönyv 2022-ben jelent meg.

Related posts

Leave a Comment