A magyar bajnokság Kárai Tamásról szólt az elmúlt években: 2015-ben, 2018-ban és 2019-ben is ő lett a hazai ralikrosszbajnok, ráadásul fölényes szerepléssel, az elmúlt két évben csak kettő ponttal kevesebbet szerzett a lehetséges maximumnál (mínuszolást is idevéve). 2020-ban azonban nagy bravúrra lesz szüksége, hogy újra megvédje a címet.
Ebben a szezonban ugyanis a versenynaptár csupán öt versenyből áll, az alapkiírás értelmében pedig ennyi vagy kevesebb forduló esetén nincs mínuszolás, nem dobható el a leggyengébb eredmény vagy kihagyott futam. Kárai márpedig nem állt rajthoz Greinbachban, mivel azon a hétvégén az Európa-bajnokságon, Höljesben versenyzett.
A háromszoros bajnok számára az a két verseny sem alakult optimálisan, amelyen részt vett. A Kakucsringen, a szezonnyitón első is lett meg nem is: maximális pontot szerzett a magyar értékelésben, de azért, mert a futamot elektromos autóval megnyerő Manfred Stohl nem kaphatott pontokat. Így Kárainak jutott a 30 egység, de más utóízt hagyott maga után, mintha győztesként szerezte volna meg őket.
Máriapócson jó esélye lett volna a pályán is győzni, miután ő volt a leggyorsabb az előfutamokon és elődöntőben, de a rajtnál beragadt és végül csak ötödik lett. Még így is kényelmesen vezette a bajnokságot: az igazi érvágást a greinbachi kihagyás jelentette.
Kárai így most, ötből három forduló elteltével 54 ponttal rendelkezik. Számításaink szerint (hivatalos pontállás pillanatnyilag nincs) az elmúlt két futamot megnyerő Csucsunak 71, Mózer Márknak 61, Vass Zoltánnak pedig 58 pontja van. Csucsu esetében, akárcsak Kárainál az ERX miatt, közbeszólhat egy ütközés: október 10-11-én tartják a ralikrossz-ob szezonzáróját és a Vértes Ralit is, de a versenyző elmondta, azt a bajnokságot választja majd, ahol jobban áll.
Ha az audis mindent megnyer a folytatásban, újra Kakucson és Máriapócson, akkor is szüksége lesz ellenfelei balszerencséjére vagy legalábbis gyengélkedésére, hogy negyedszer is magyar bajnok legyen. Ilyen nehéz dolga Kárainak még nem volt…