Itthon és nemzetközi fronton is kiválóan teljesített Kárai Tamás

A hazai versenyek mellett az Európa-bajnokság volt a fókuszban a tapasztalt pilóta számára, aki 2021 után idén is elképesztő évet tudhat maga mögött. Sikerült megvédenie magyar bajnoki címét, ráadásul pályafutása legjobb eredményét érte el az Euro RX1 mezőnyében.

A 2022-es idénybe is hatalmas elánnal vetette bele magát Kárai Tamás, aki újfent tényezőnek számított Magyarországon és az Európa-bajnokság fordulóin egyaránt. Az Audi S1 volánja mögött ülő versenyzőnek idén a bajnoki címvédés volt az elsődleges cél itthon, ezért minden egyes versenyen jelen volt, két hétvégével a szezon zárása előtt pedig már behozhatatlan előnyre tett szert.

„Itthon igazából nem az volt a célunk, hogy az Európa-bajnokságra teszteljünk, hanem tényleg komolyan vettük, mindenhol rajthoz álltunk, és nehéz harcokon vagyunk túl, miközben mindent kipróbáltunk az autóval, amit szerettünk volna. Az utolsó futamok előtt, Greinbachban már megszereztük a bajnoki címet, így Nyirádon és Kakucson már csak a részvétel számított, de természetesen azokra is nagyon odafigyeltünk” – összegezte a Ralikrossz Országos Bajnokság történéseit Kárai, aki ismét megtapasztalhatta, hogy milyen érzés a címvédés: 2015, 2018, 2019 és 2021 után ötödször ünnepelhetett.

Természetesen az Eb-futamokon is igyekezett a legjobbját nyújtani, és bár a sebességével nem volt gond, sajnos sokszor volt balszerencsés. Ettől függetlenül a Kárai Motorsport pilótája elégedett lehet a végeredménnyel, hiszen Spa-Francorchampsban a fináléban is szerepelhetett, összetettben pedig az ötödik helyet sikerült elcsípnie, amire korábban még nem volt precedens.

„A döntő korábban sokszor csak egy hajszálon múlott, Norvégiában, Lettországban és Portugáliában is a hatodik helyen zártam. Nyirádon nem sikerült jól a rajtom, Svédországban már az előfutamok során volt két bójaérintés, ami büntetéssel járt, és az időjárás sem kedvezett nekünk. A norvég Hell volt az első, ahol a vb-mezőny is szerepelt, itt többször voltak olyan koccanások, melyek meghibásodásokhoz vezettek, Montalegrében pedig volt egy erős kontakt Mózer Attilával. A legjobb egyértelműen az utolsó forduló volt Spában. Ott a döntőbe kerültünk és a negyedik helyről indulhattunk. Hatalmas csatát vívtunk a norvég Svardallal, végül az ötödik helyen zártunk. Megvolt a tempónk, minden összeállt, de apróságok döntöttek, pár tizedmásodpercen múltak a dolgok” – mesélte a fekete-piros Audi gazdája.

Kárai a következő évben sem szeretne lassítani, a versenynaptárak függvényében ugyanis tervben van, hogy néhány skandináv vagy francia futamon is elindulna teszt jelleggel, amennyiben ez a többi bajnokság mellett lehetséges lenne.

A cikk eredetileg az Autósport évkönyv 2022-ben jelent meg.

Related posts

Leave a Comment