Majdnem tökéletes szezon: Címet védett Koncseg Zoltán

Egyértelműek voltak az erőviszonyok a SuperTouringCars +2000-ben: a riválisok többnyire hátulról figyelték Koncseg Zoltán 499-es számú BMW-jét. Ha nem hibázik a máriapócsi szezonzáró döntőjében, a Kárai Motorsport versenyzője ötből öt győzelemmel húzta volna be második bajnoki címét.

Kijelenthető, hogy 2019 nyara óta Koncseg Zoltán egyeduralkodó a ralikrosszbajnokság 2000 köbcentiméter feletti SuperTouringCars kategóriájában: a versenyző megnyerte az említett szezon utolsó négy versenyét, ezzel pedig magabiztosan behúzta első bajnoki címét. 2020-ban jöhetett a címvédő szezon, Koncseg pedig még versenyképesebben állt ki a riválisok ellen a koronavírus miatt később induló, rövidebb és a létszámban sajnos a megszokottnál némileg szűkebb szezonban.

Műszaki téren is sikerült fejlődni: az M3-as BMW rajtprogramján csiszoltak, így Koncseg javult a rövid futamok egyik legkritikusabb pontján, az elmozdulásokban. A csapatnak köszönhetően az autó minden futamon megbízható volt, és ezúttal a technika ördöge nem rondított bele a helyezésekbe. Az eredmény? Az előző év végén abbahagyott győzelmi sorozat folytatódott Kakucson, Máriapócson, Greinbachban és újra Kakucson. Nem volt könnyű menet, az ellenfelek, elsősorban a végig második Vámosi Tibor gondoskodtak arról, hogy a Kárai Motorsport versenyzőjének egy helyszínen sem legyen könnyű dolga: ennek ellenére a döntők mellett a futamok többségét is behúzta, az első négy fordulón egy híján maximális pontot szerzett. A tökéletes szezont – ötből öt sikerrel – éppen csak az utolsó verseny rontotta el a RabócsiRingen: a döntőig minden sínen volt Koncseg Zoltán számára, mindhárom előfutamot behúzta, a döntőben viszont két hibát is elkövetett, így a bajnokavató hétvége törött futóművel ért véget. A lényegen azonban ez már nem változtathatott: az STC +2000 bajnoka sikeresen címet védett.

„Nagyon sajnálta mindenki, hogy csonka szezonunk volt a Covid miatt, és a gárda is csonka volt, csak öten-hatan mentünk a versenyeken. Vámosi Tibivel és Antal Pistivel így is sokat meccseltünk, de hiányoztak azért a többiek, Bészi, Csendes Zsolti és lehetne még sorolni” – értékelte a rendhagyó évet Koncseg Zoltán. „Összeértünk a kocsival és össze tudtuk rakni a rajtokat, amikkel már nem voltak gondok, mint a korábbiakban. Szinte minden összeállt, lehetett volna ötből öt győzelem is, végül csak négy lett belőle. Történt egy figyelmetlen malőr az utolsó döntőben, nagyon sajnáltam, hogy szegény Vámosi Tibinek nekimentem és kilöktem. Ezt leszámítva minden jól ment ebben a csonka szezonban!”

Mi következhet két bajnoki cím után az STC +2000-ben? Lehet, hogy egy harmadik: az egyik opció Koncseg Zoltán számára, hogy ugyanott folytatja 2021-ben, ahol abbahagyta, és változatlanul kategóriájában marad, ahol az újabb bajnoki címen kívül nem is lehet más elvárás. Az alternatíva egy új kihívás, a fellépés a ralikrossz legmagasabb szintjére, a SuperCarba.

A cikk eredetileg az Autósport évkönyv 2020-ban jelent meg.

Related posts

Leave a Comment