Mikor legutóbb, a 2000-es években állandó jelleggel versenyzett, Répási Róbert sajátos eredménysorozatot tudott felmutatni: minden új kategóriára váltáskor – II. osztály abszolút, Div. 5 Euro 2000 és SuperCar – már első évében magyar bajnok lett. Arra azonban ő sem számított, hogy egy nagyon hosszú szünetet követően a SuperTouringCars –1600-ban is meg tudja ismételni a bravúrt.
„Már egy-két éve terveztük, hogy a rozsdát leszórva magunkról belekezdünk egy újabb évadba” – beszélt a visszatérés körülményeiről Répási Róbert. „2005-ig voltam aktív a ralikrosszban, igaz, teljesen nem hagytam el az autósportot soha: tesztjelleggel vagy csak hobbiból indultam egy-két futamon, az elmúlt öt évben pedig a Racing Stars tehetségkutató programot szerveztük. Mostanra állt össze a csapat, a Zone RX, amelyben biztosított volt mind a szakmai, mind az anyagi háttér, hogy méltó módon jelen tudjunk lenni az országos bajnokságban.”
Az év pedig úgy zajlott, ahogy a nagykönyvben meg volt írva: Répási a Skoda Fabiával győzött a kakucsi szezonnyitón, a folytatásban pedig még két győzelemmel, egy második és egy harmadik hellyel fölényesen megszerezte az STC –1600 bajnoki címét.
„2000-től kezdve ahány kategóriaváltáson keresztülmentem, mindenhol elsőre magyar bajnok lettem, de nem hittem volna, hogy ez működni fog idén is. Bíztam benne, hogy az elejében leszünk, de azért 15 év mégis 15 év, én is érzem magamon, hogy van még hova fejlődni. Én mindig ésszel próbálok versenyezni, az idei év pedig csak öt versenyből állt, ezért biztonságira kellett vennünk a szezont, minden futamon el kellett jutni a célig. Nem volt műszaki problémánk, a Skoda végig hibátlanul működött, így minden egyes futamon értékes bajnoki pontokat tudtunk szerezni” – mondta a Zone RX versenyzője, az év végi tabella pedig igazolja a taktikát: 29 ponttal szerzett többet a legközelebbi üldözőnél.
„Két verzió között döntünk: vagy Super1600-ban, vagy STC –2000-ben indulunk jövőre a Skodában. Jó lenne a papírformát követni az új kategóriában is, de természetesen tisztában vagyunk vele, hogy a Super1,6-ban nagyon jó technikák és fiatal tehetségek vannak, akiket én kiskakasoknak hívok, mert keményen megharcolnak minden másodpercért, az STC –2000-ben pedig, bár idén nem ő lett a bajnok, Castoral szinte mindenhol kibérli a dobogó felső fokát, ahol indul. Ez még a jövő, most az idei évet szeretném megköszönni az összes támogatónak, a csapatomnak és a családomnak. Egyedül nem sikerült volna, hiszen a versenyzés csapatmunka.”
A cikk eredetileg az Autósport évkönyv 2020-ban jelent meg.