Ma van a ralikrossz születésnapja

Több nézőpont is létezik arról, melyik volt az autósport-történelem első ralikrosszversenye: a leginkább elfogadott nézet szerint 1967. február 4-én, a Lydden Hill-i pályán született meg az új szakág.

A ralikrossz a legnézőbarátabb szakágak egyike, és már az eredeti elképzelésben is ez volt az egyik fő szempont: egy képernyőképes műfajt teremteni. Az alapító atyák John Sprinzel autóversenyző, Barrie Gill újságíró, Robert Reed tévés az ABC-től és Bud Smith szervező voltak. Az elképzelés az volt, hogy raliautók versenyezzenek ne csak az óra, hanem egymás ellen is harcolva, fej-fej mellett négyes csoportokban.

A Lydden Hill-i verseny a Ralikrossz nevet kapta: már előzetesen ezzel a hangzatos címmel harangozták be. Egy Porsche 911 volánja mögött Vic Elford nyerte, a korszak brit ezermestere, aki Formula-1-es versenyző, Monte-Carlo Rali-győztes, Le Mans-i kategóriagyőztes is volt néhány év leforgása alatt, miután a történelem első ralikrosszversenyének nyertesévé vált. Érdekesség, hogy döntőt ekkoriban nem rendeztek (egészen 1976-ig), hanem a három futam összesítése jelentette a végeredményt.

A ralikrossz azonnal népszerűvé vált: márciusban megtartották a második, júliusban a harmadik versenyt, szeptemberben pedig elindult az első, 1967/68-as bajnokság, amely hat fordulóból állt. Azt pedig senkinek sem kell bemutatni, meddig jutott el mára a ralikrossz.

Related posts

Leave a Comment