„Guinness-rekordokba illő sztori” – Luigi a 17 ezredes befutóról

Nem mindennapi körülmények között szerezte meg legújabb Supercar-győzelmét Sosnovában a magyar versenyző az elmúlt hétvégén: a cseh CEZ-verseny döntője hajszálnyi különbséggel dőlt el javára lengyel ellenfele, Marcin Gagacki előtt, miután a Peugeot turbója elszállt.

Luigi számára már az elődöntő sem volt sétagalopp Sosnovában: a 208-as kormányműve eltörött, ezért az autó lelassult a végére. Ha a futam csak kicsit hosszabb, nem sikerül megtartania a harmadik helyezést és a döntőbe sem kerül be. Így a legjobb hat közé jutott – azonban a rajtrács végéről kellett indulnia.

„A döntő utolsó sorából sikerült brutál rajtot vennem és 41-es köridőt, a hétvége abszolút legjobbját futnom. Már a harmadik körtől vezettem, de aztán a legutolsóban, a jokerkörről visszajövet az ugratásnál egy gödörben eltört a kipufogó-leömlő, és gyakorlatilag megadta magát a turbó. Jött a kipufogóból a láng, kigyulladt egy kábel, áradt be a füst, elmentek a lóerők…” – mondta el nekünk Luigi, majd kitért a rekordszerű befutóra:

„Az utolsó három kanyart szívómotorral kellett teljesítenem, miközben rohamosan közelített a lengyel srác. Guinness-rekordokba illő sztori, ami a legvégén történt: 17 ezreddel sikerült nyernem! Megnéztem utána Solbergék németországi befutóját, ez majdnem olyan szűk volt, mint anno!” – folytatta. Arra célzott, hogy a ralikrossz-vb legszorosabb finisének rekordját a 2014-es német verseny tartja: az Esteringen a döntőben 5 ezredmásodperc választotta el az első Petter Solberget és második Mattias Ekströmöt.

Luigitól megtudtuk még, hogy egy ponton változtak idei tervei. A korábbi elképzelés szerint július legvégén, a Nürburgringen mutatkozott volna be a WRX-ben, egy naptármódosítás következtében azonban a CEZ olasz versenye Castellettóban ugyanerre a hétvégére került. Mivel a versenyző számára prioritás, hogy megnyerje a közép-európai értékelést első nekifutásra a Supercarban, a vb-bemutatkozást inkább későbbi időpontra – talán a portugál szezonzáróra – halasztja.

Related posts

Leave a Comment