Gumihiányban: Az ötödik hellyel már nem elégedett Nagy Attila

Máriapócs kihagyása után Greinbachban újra a SuperTouringCars –2000 mezőnyében szerepelt Nagy Attila. A hétvégét azonban meghatározta, hogy a versenyre rendelt gumik nem érkeztek meg időben. Az új abroncsokat a döntőre tartalékolta, de a leszakadó eső keresztülhúzta a terveket.

Az STC –2000 kategória alapembere egy dobogós eredménnyel kezdte szezonját a Kakucs Ringen, ám a nyitóversenyen megsérült a Renault Clio hátsó futóműve. Ehhez az autóhoz ezt az alkatrészt beszerezni lehetetlen, gyártatni kellett egy újat, így Nagy kénytelen volt kihagyni a máriapócsi futamot, és csak a nyári szünet után, Greinbachban folytatta a versenyzést. Az új futómű kifogástalanul működött Ausztriában, ezúttal viszont másik problémával kellett megküzdeni…

„A versenyhétvége előtti szerdára ígérték, hogy megkapjuk az új gumikat, és nem szóltak, hogy nem fognak megérkezni. Így garázsból maradt, használt és mindenféle összekukázott gumikkal kellett mennünk, ami rányomta a bélyegét az egész hétvégére. Az elődöntőig spóroltunk, csak akkor raktunk fel új gumikat” – beszélt a fő hátráltató tényezőről Nagy Attila.

Az első előfutamban peches eset vetette vissza a ralikrosszost: a mellőle induló osztrák kiugrott, ő ezért el sem indult, a futamot viszont nem intették vissza, így az utolsó helyről kellett felkapaszkodnia. A második előfutamot aztán sikerült a csoportban megnyerni, és a harmadikon is hozta az elvárt negyedik helyet. Az elődöntőben kiharcolta a döntő ötödik rajtkockáját, de ekkor eleredt az eső, ami újra keresztülhúzta a számításokat.

„A terv az volt, hogy a döntőben felrakjuk a maradék új gumit és megpróbálunk támadni, de leszakadt az eső. Vizes beállításokat nem próbáltunk már két éve, és csak nagyon-nagyon használt esőgumik voltak nálunk, úgyhogy végül az életben maradásért mentünk. Ez most az ötödik helyre volt elég. Nem vagyok elégedett ezzel a helyezéssel, a reális eredmény a dobogó környéke, a harmadik-negyedik pozíció lett volna” – mondta a versenyző, aki a megmaradt négy versenyen egyértelműen jobb helyezéseket céloz meg.

„Légüres térben vagyok most, mert az első három nagyon gyors: lett idén két új pilóta, Held Zoli és Répási Robi, akiknek nagyon jó kocsijuk van és állandóan versenyeznek, Castoralról pedig, aki ebben a kategóriában mindig elöl van, ne is beszéljünk. A mezőny második fele mögöttem le van maradva, velük hármukkal viszont nagyon nehéz felvenni a versenyt, ha a reálitásokat nézzük, akkor szerencsére vagy az ő hibájukra van szükség, hogy őket meg tudjuk verni. Így egy dobogó már jó eredménynek számít idén” – összegezte az STC -2000 erőviszonyait Nagy Attila.

A cikk eredetileg az Autósport és Formula Magazinban jelent meg.

Related posts

Leave a Comment