Belevszkij jött és győzött a Kakucs Ringen, Benyó Máté a legjobb magyar

Az orosz-svájci vendégszereplő megnyerte a SuperCars kategóriát, de a maximális pontot Benyó Máté szerezte, Kárai Tamást megelőzve. Elfelejtett jokerkör és egy nagy baleset is volt a döntők napján.

A Ralikrossz Országos Bajnokság negyedik idei fordulója a Kakucs Ringen nem számított bele a CEZ-be, ennek ellenére volt egy külföldi indulója a 10 fős SuperCars kategóriának, Jurij Belevszkij a Volland Racing Audi S1-esével. A Super1600 Európa-bajnokság éllovasa Magyarországon debütált a legmagasabb a géposztályban.

A svájci zászló alatt versenyző orosz négyből két kvalifikációs futamot is megnyert Kakucson, a köztes eredménylistán mégis csak harmadik lett, az egy első és három második helyet gyűjtő Kárai Tamás, valamint Benyó Máté mögött. Az elődöntőben fordult a kocka, Belevszkij lerajtolta és maga mögött tartotta Kárait, így övé lett a döntő rajtelsősége, amelyet győzelemre váltott, első SuperCars-versenyén megszerezte az első helyet.

Harc folyt a második helyért Benyó Máté és Kárai Tamás között, melyet előbbi nyert meg: a Korda Racing versenyzője Greinbach után ismét maximális bajnoki egységet szerzett, mivel Belevszkij nem kaphat pontokat. A hétvégén nagyokat rajtoló – a második elődöntőt vezette is Benyó előtt a jokerig – Vass Zoltán –, Luigi és Antal István szerepelt még a döntőben.

A Super1600-ban is indított egy autót a Volland Racing, Nils Volland számára: a német nyerte a Q4-et, Körmöczi Balázs három futamsikere után, így a Suzuki és az Audi foglalta el az első sort. Volland döntője érdemben az első kanyarban véget ért, ahol kicsúszott, majd körhátrányban tért csak vissza a pályára. Körmöczi sima győzelmet szerzett, a második helyért viszont szoros csata dúlt, Laczkó Lehel legyűrte Lencse Zoltánt a végén.

Csupán hárman alkották az STC +2000 kategóriát, de itt zajlott az egyik legnagyobb párharc: Béke Attila négyből három futamon megverte Vámosi Tibort, és a döntő pole-pozíciójából is vezetett vele szemben, de végül jokertaktikája révén Vámosi nyert. Az STC -2000 Ramon Castoralé volt Held Zoltán előtt, az STC -1600-ban pedig Körmöczi Gergő első győzelmét szerezte.

Emlékezetesen alakult a Hankook Racer Cup és az MX5 Kupa döntője is, egyik kategóriában sem a leggyorsabb versenyző győzött. Csuti Kristóf uralta a Suzukik versenyét, tetemes előnnyel futott be elsőként, de elfelejtette teljesíteni a jokerkört, így a szabályok értelmében utolsó pozícióba sorolták vissza. A Mazdák közt pedig Néveri Konrád vezetett, de rajtkiugrása miatt egy második jokert is le kellett töltenie, ami a negyedik helyig vetette vissza. Volt egy nagy bukása a vasárnapnak, a Magyar Kupa -1400 döntőjében Madari Tamás az első helyről esett ki. Piros zászló következett és mentő gurult a pályára, de nagy baj szerencsére nem történt.

További győztesek: Szabó Csanád (Magyar Kupa -1400), Szabó Bulcsú (-1600), Vaskó Dominik (Swift Hybrid RX Cup), Lóránt Benjámin (MX5 Kupa), Kovács Domonkos (Hankook Racer Cup), Császár Kornél (Astra Kupa), Körmöczi Ákos (Junior Kupa).

Fotó: Korda Racing

Related posts

Leave a Comment