Nem véletlenül hiányzott a szeptemberi máriapócsi hétvégéről Nagy Attila: a versenyző több balesetbe is belekeveredett két héttel korábban Kakucson. A hétvége négy előfutamából csak egyen ért célba, kettőn kiesett és egyet kihagyott: az STC –2000 szezonjában be is lengette a fehér zászlót, és tesztüzemre váltott.
Utoljára Kakucson láttunk, ami problémás hétvége volt számodra. Mi volt a sok feladott futam oka?
Sok autótörés és műszaki hiba. Nem is tudom, hol kezdjem, gyakorlatilag az egész verseny kuka lett… Szinte minden futamban törésünk volt, három darab kormányösszekötőnk és egy csonkállványunk ment el. Végül már nem tudtuk összerakni az autót, ezért álltunk ki, a döntőben sem vettünk részt.
A szabályok szerint megkaptad a döntő ötödik helyéért járó pontokat. De gondolom, ez már nem számít, két kihagyott verseny után nem nézed a pontállást.
Nem, az idei évet ebből a szempontból abszolút elengedtük. Innentől arról fog szólni, hogy a jövő évre tesztelünk és próbálgatjuk a beállításokat. Erre szükség is van, mert a mezőny eleje nagyon gyors lesz jövőre.
Szóval a maradék két verseny, a Slovakia Ring és Nyirád számodra teszt lesz?
A terv: ott lenni mindkettőn. Az idei évet egyébként is arra tettük fel, hogy rendbe rakjuk és fejlesszük a kocsit, hogy a következő szezonra ütőképes legyen. Ez az ötödik évem az STC –2000 kategóriában, ami eddig is folyamatosan erősödött, de most egy nagyon nagy ugrás történt, ha pedig a pletykáknak hinni lehet, akkor jövőre még komolyabb lesz a mezőny autók és pilóták tekintetében. Én továbbra is az elejében mennék, nyerni szeretnék, ehhez pedig mindent nagyon oda kell rakni: kocsit, teszteket, beállításokat. Tényleg nagyon erős lesz a mezőny eleje, arra számítok, hogy a legerősebb kategória a miénk lesz.
A cikk eredetileg az Autósport és Formula Magazinban jelent meg.