Hat összetett dobogó Luigi idei mérlege

Ahány sorozatban elindult, mindegyikben a legjobb három közt végzett: a ralikrossz SuperCars kategóriájában harmadik lett a magyar és cseh pontozásban, második a közép-európai és szlovák értékelésben, valamint az első az osztrák bajnokságban, ráadásként pedig a gyorsasági szakágban is szerzett egy összetett elsőséget, a hazai Lotus Kupában.

Sosem versenyzett még SuperCarral a 2021-es szezon előtt Lajos Gyula, a szezon első futamain azonban mégsem úgy nézett ki, mint egy tipikus újonc. Azonnal megtalálta a közös hangot a Peugeot 208-cal, és megnyerte debütáló versenyét, a magyar bajnoki nyitányt a Kakucs Ringen. Aztán egymást követték a sikerek Közép-Európa pályáin a CEZ-ben: a lengyelországi Slomczynban, az ausztriai Greinbachban és a csehországi Sosnovában is Luigi tarolt a döntőben.

„Rettenetesen jól indult a szezon. A Peugeot nagyon passzolt a vezetési stílusomhoz: a ralikrosszban rendkívül fontos, ki hogyan tudja saját magához igazítani a beállításokat, és az idei autók közül a Peugeot-t sikerült a legjobban rám szabni. Az egy emlékezetes időszak volt, utaztunk a külföldi versenyekre, elhoztuk a győzelmeket, köztük pedig az Eb-re teszteltünk a Skodával” – elevenítette fel az év első szakaszát Luigi.

A sikersorozatoknak azonban mindig végük szakad. Luigi kiszállt a CEZ-ből, az országos bajnokságban pedig a kevésbé ütőképes Skoda Fabiával folytatta, leszámítva a máriapócsi versenyt, ahol a csapat WRX-múltú Ford Fiestáját vette kézbe egy verseny erejére. Az intenzív tesztidőszak után a tervezett Európa-bajnoki szereplés is elmaradt. A versenyző mégsem csalódott 2021-es szezonja alakulásával.

„Én azt mondom, minden jó, ha a vége jó. Egyetlen dolgot sajnálok, hogy Máriapócson a Forddal hibáztam a döntőben, és az első helyről leestem a kanyarban, így meg tudtak előzni a fiúk. De elégedett vagyok azzal is, ahogyan a Skodával mentem, hiszen gyakorlatilag az utolsó versenyekig pariban voltam a magyar bajnoki címért. Az idei év összességében megmutatta, hogy ha kellő támogatás és jól kiválasztott autó van mögöttem, akkor a többieknek komolyan kell számolniuk velem” – vonta le Luigi a 2021-es szezon tanulságát.

A fő ralikrosszos csapásirány mellett Luigi időnként a Lotus Exige 360 Cuppal is versenyzett. Nem csupán magyar bajnok lett a Lotus Kupában, hanem a világ egyik legismertebb versenypályáján is rajthoz állt: Spa-Francorchamps-ban.

A cikk eredetileg az Autósport évkönyv 2021-ben jelent meg.

Related posts

Leave a Comment