A juniorok géposztályát 10 és 18 év közti versenyzőknek hozták létre, de még az utánpótlás-kategórián belül is tetten érhető a megfiatalodás: 2021-ben, a tizedik szezonban a mezőny túlnyomó többsége 14 év alatti volt. A bajnoki címet a csupán 11 esztendős Körmöczi Ákos nyerte, mögötte pedig három elsőéves végzett.
Jelentősen kicserélődött a Junior Kupa mezőnye a 2021-es szezonban: az előző évekhez hasonlóan 12 autót számláló rajtrácson csak négy korábbi versenyző maradt, és nem kevesebb mint nyolc új pilóta érkezett Ujházi László, azaz Tyuki bácsi szárnyai alá. Történt egy technikai változás is, a 68 lóerős Suzuki Swiftek egységesen felújított és leplombált motorblokkot kaptak, amelyek megbízhatónak bizonyultak: műszaki hiba csak nagyon ritkán szólt bele a versenyek eredményébe.
A helyezések leosztása így az ifjú versenyzők képességein múlt. Bár a kategória felső korhatára 18 év, a felfrissült mezőny inkább a skála alsó részét képviselte: a 12 induló nagyjából háromnegyede 14 év alatti, sőt közel felük legfeljebb 12 éves volt. Közéjük tartozott a hét versenyen magabiztos szerepléssel bajnoki címet nyerő Körmöczi Ákos is: a maga 11 évével a legkisebbek közé tartozott, bár három futamgyőzelmében segítette, hogy már második szezonját taposta a Junior Kupában. A második helyért viszont három elsőéves harcolt, akik mindössze négy pont különbséggel érkeztek a nyirádi szezonzáróra. A végeredmény nem is lehetett volna szorosabb: Kaczor Levente és Csermely Móric pontegyenlőséggel lett második–harmadik, és alig maradt el tőlük Rácz Gergő.
„A Junior Kupa tizedik szezonján van túl. Büszkék lehetünk arra, hogy a ralikrosszbajnokság két utánpótlás-kategóriájában 26 versenyző indult az egész évben: melyik szakág tud ilyet felmutatni?” – mondta a juniorok mentora, Ujházi László. „A versenyzők egyre fiatalabbak, de ez nem azt jelenti, hogy a kategória lassúsági verseny lenne, sőt: van egy-két magasabb géposztály, ahol a mezőny második felénél gyorsabbak a Junior Kupa legjobbjai. Ezek a 12 éves gyerekek, akik gokartos múlttal rendelkeznek, már nagyon keményen, bátran, de nem felelőtlenül autóznak.”
Mit hoz a jövő a Junior Kupa számára? A népszerűség változatlan: a 2022-es évi 12 hely már gazdára is talált. A 73 éves Tyuki bácsi hozzátette: „Jövőre megfordul az arány, nyolc fiatal marad, négy új érkezik, az átlagéletkor pedig tovább csökken. Az biztos, hogy legalább egy-két évig szeretném folytatni a kategóriát, de az is elképzelhető, hogy akár négy-öt évig lesz még Junior Kupa.”
A cikk eredetileg az Autósport évkönyv 2021-ben jelent meg.