Az amerikai Nitro Rallycross is elektromos útra lép a 2022-es szezonban, a széria számára pedig egy valódi szörnyeteget fejlesztett ki az Olsbergs MSE és QEV Technologies: a közel 1100 lóerős FC1-X-et, amely a hétvégi Race of Championson a pályán is bemutatkozott.
Az FC1-X paraméterei letaglózóak: az elektromos hajtás 800 kW teljesítmény leadására képes, ami 1070 lóerővel egyenértékű, a nyomaték 1100 Nm. A becsült csúcssebesség 288 km/h, amit ralikrosszpályán aligha fognak kihasználni, annál inkább az 1,4 másodperces 0-ról 100-ra való gyorsulást.
Kontextusba helyezve a számokat: ez a motorteljesítmény kétszerese az eleve rettentő erős Supercarokénak, és az RX1e-t, a WRX elektromos gépét is könnyűszerrel lenyomja: a Kreisel Electric csomagja 500 kW (680 lóerő) teljesítményt ígér, ami szintén felülmúlja az eddigi benzinmotoros technológiát.
„Sok mindent ígérünk, amit majd meg kell mutatnunk az embereknek” – mondta az Olsbergs vezetője, Andreas Eriksson a DirtFishnek. „Az autó számos eleme jobb, mint bármi, ami korábban épült. Nem is tudom, hol kellene kezdeni. Nehéz lesz elmagyarázni az embereknek, amíg nem látják…” – mondta Eriksson, aki mozgékony és teljesítményéhez képest nem is túl robosztus autót ígér. Kíváncsiak leszünk rá…