Kulcsár Dani új „játékszere”

Kulcsár Dániel nem ismeretlen a ralis társadalom számára. Ismert és sikeres navigátor, ügyes versenyszerelő és évek óta a TMC Rallysport kulcsfontosságú csapattagja, aki rallycross szpotterként és pilótaként is letette névjegyét.

Kulcsár Dani, az ismert rally navigátor rallycross-ra váltott J1-ből át ült a B1-be 2020-ban, 2021-ben pedig már a TMC Opel Astrájába ülhetett be év elején, amivel továbbra is a Magyar Rallycross Bajnokság Astra Kupájában rajtolt el, majd júniusban izgalmas géposztályra váltott. Idén tovább nő a tét… 

„5 versenyt teljesítettem a saját felkészítésű autóval, és sajnos minden futam után szinte újjá kellett építeni azt, ami köszönhető volt egyes kategóriatársaknak. Ebből év közben nagyon elegünk lett és ekkor szerencsére adódott egy lehetőség a kategória váltásra. Sikerült venni egy 1,4 –es Volkswagen Polo-t, amivel Magyar Kupába neveztem. A bajnokság utolsó két megmérettetésén már ezzel a versenyautóval álltam rajthoz.

Az új „játékszerem” erre épített valódi rallycross autó, sokkal jobb, mint az Astra, nagyon igényesen lett összerakva, és teljesen más élményeket adott, de a motorja picit gyenge volt még. Így már élveztem a SLOVAKIARING-et, és sikerült egy kategória 3. helyezést elérnünk. Tetszik a technikás pálya is, de a dobogós helyezésnek főleg örültünk. 

Nyirádon nagyon nagy élményeket ad a pálya vonalvezetése, talaj szerkezete és a rengeteg néző. Itt a Vörös Katlanban felemelő volt elrajtolni, végig menni a Volkswagennel, egyre jobb köröket sikerült autózni, de a végén, egy hajszálon múlt, vagyis kb. 20 cm-en a célban, hogy sajnos lecsúsztam a döntőről. 

2022-ben marad a Polo, de fejleszteni fogjuk. Norbi (Takács Norbert „Tuki”) és a Szabó Motorsport szakemberei erősítenek a motoromon kicsit. Egy 16 szelepes sima gyári 1,4-es motor volt benne eddig, ami jó esetben 100 LE, de szerintünk ez annyi se volt. Utánajártunk, hogy milyen motort lenne érdemes venni bele, amit fejleszthetünk tovább, ezt sikerült megszerezni. Most elkezdődtek a munkálatok, hogy minél több lóerőt tudjunk kinyerni belőle. Szabó Jani bácsiék szétszedik, a hajtókarok, a dugattyúk lesznek cserélve és a hengerfej lesz átalakítva, hogy az megfelelő legyen nekünk erre a rallycross kategóriára.

Ezután az új motort beszereljük, újra programozzuk és akkor én úgy remélem, hogy a második versenyre már sokkal erősebb technikával vehetem fel a harcot ellenfeleimmel. Reményeim szerint 150 LE-t tudni fog, és akkor már csak rajtam van a hangsúly, hogy jó eredményt érjünk el. Eredményesen szeretnék menni. Meglátjuk hogyan alakul az év, megpróbálunk minél többet döntőbe jutni, és dobogóra állni.”

Related posts

Leave a Comment