Bészi: Irány a ralikrossz

Hirtelen jött ötlettől vezérelve újra teljes évet megy a SuperTouringCars +2000-ben a kategória 2018-as bajnoka. Az első forduló előfutamainak két féltengelytörése után kiváló eredmény, hogy nem csupán a döntőbe jutás sikerült, de a harmadik hely is meglett Bészi számára.

„Mikor megláttam a sűrű és rendkívül színvonalas mezőnyt a máriapócsi nevezési listán, akkor jött a hirtelen ötlet, hogy szeretnék én is közöttük lenni” – meséli Bészi, hogyan került vissza a kategóriába, ahol utoljára 2019-ben teljesített egész szezont. „Az eredeti terv szerint egy-két futamra ugrottam volna be egy egyszerűbb technikával, csak a buli és hangulat kedvéért, de ahogy megláttam a listát a nívós nemzetközi és hazai nevekkel, azt gondoltam, technikailag is fel kell nőni a feladathoz. Úgy voltam, alakítsuk vissza a Rally Legend-es autót, és irány a ralikrossz!”

Az elképzelés még friss, ezért képlékeny, de a jelenlegi terv a kilenc fordulóból álló bajnokság minden versenyén részt venni a BMW M3-mal. Ezzel egyidejűleg az előző két évben hangsúlyos rali háttérbe szorul Bészi számára, mivel a két szakág együtt már nem férne bele a menetrendjébe. 2019-hez hasonlóan tehát ismét előtérben a ralikrossz – amelynek szezonja Máriapócson indult húsvét hétvégéjén.

„El kell ismerni, rettenetesen be voltam rozsdásodva, furcsa volt újra egy zárt pályán körözgetni és az, hogy nem ül mellettem senki. Elég kalandos egy hétvége volt. A megfelelően felkészített autóval az terveztük, hogy nem kell majd egy csavart sem meghúznunk, csak kereket cserélni és tankolni fogunk, így abszolváljuk majd a hétvégét. Nem így történt!” – folytatta az Inter Europe Team versenyzője, akire rájárt a rúd a kvalifikációs futamok során. Az első menetben rögtön a rajtnál eltört a jobb oldali féltengely. A második előfutamban a második körnél egy problémás lambda-szonda miatt vészprogramba tette magát a motor, ötezer fordulatnál nem forgott többet. Így is sikerült behozni az ötödik helyet, ami legalább már jelzés volt, jó irányba halad a visszarázódás. A harmadik futamon aztán – a változatosság kedvéért – a bal féltengely törött el.

„A negyedik előfutamnak mindent egy lapra feltéve vágtunk neki, hiszen ha az rosszul sikerül, akkor az elődöntőbe sem jutunk be. Ezen a futamon azonban végre kijött a lépés, jó jokertaktikával megnyertem a saját csoportomat, összetettben pedig a második helyre kormányoztam be az autót” – beszélt a hétvége fordulópontjáról Bészi. Innentől nagyobb fennakadás nélkül zajlott a hétvége: az első elődöntőből második hellyel jutott tovább a döntőbe, ahol a harmadik pozícióban futott be.

„A jokertaktikát ezúttal nem túl jól választottuk meg, két körre beragadtunk a lengyel kolléga mögé, akinél jóval gyorsabb tempót tudtunk volna diktálni. Ennek ellenére is sikerült a harmadik helyet elcsípnünk, amit az egész hétvégét tekintve szenzációs eredménynek tartok. A verseny nagyobb része rettenetesen sikerült, egy ilyen eredmény nem volt benne a levegőben. Mindenképpen bizakodásra ad okot, hogy a tempónk, bár még kell csiszolnunk rajta, megfelelő az első öt helyezéshez, azaz szerintem minden versenyen harcban lehetek majd a dobogóért.”

A cikk eredetileg az Autósport és Formula Magazinban jelent meg.

Related posts

Leave a Comment