Borulásra bajnoki cím – Ifj. Pallag-Bozsák Csaba az STC –1600 nyertese

Az első nyirádi fordulón szerzett győzelmével karnyújtásnyira került a magyar bajnoki címhez, greinbachi hétvégéje azonban már a szabadedzésen véget ért egy balesettel, amelyben meg is sérült. Pallag-Bozsák Nyirádra visszatérve az év legnagyobb mezőnyében koronázta meg pályafutása eddigi legjobb szezonját.

„Nagy reményekkel indultunk Greinbachba, hiszen kedvenc pályáim közé tartozik a gyorsasága miatt” – kezdte az AFM-nek beszámolóját az augusztus–szeptemberi versenyekről a Nolen Racing versenyzője. A remények azonban hamarosan szertefoszlottak. „Ahogyan várható volt, esett az eső, hiszen minden greinbachi versenyen esik. Ez okozta a bajt. Az első szabadedzés során a második körömben egy véletlen balesetet szenvedtem el. Ki akartam kerülni a rázókövet, húztam egy kéziféket, leakadt a hátulja, és kétszer átpördültem az autóval. A Hondát még össze tudtuk volna rakni, de sajnos a csuklóm és a vállam is megsérült, ezzel a hétvégém véget ért.”

A csapat egy hét alatt helyrehozta a Civicet, ifj. Pallag-Bozsák pedig kiheverte a fájdalmakat, aztán Nyirádra vették az irányt, ahol egy eredményes teszt során megtalálták a következő versenyhez szükséges futómű-beállításokat és egyéb finomságokat. A versenyzőnek a megszokott hét-nyolc fős mezőny helyett az osztrákokkal és csehekkel benépesített, 23 autóból álló kategóriában kellett erős pontokat szereznie az előfutamok során és bejutnia a döntőbe, hogy egy versennyel a vége előtt bebiztosítsa az STC –1600 bajnoki címét.

„Még mindig mumusom a nyirádi pálya, viszont egyre több élvezetet találok benne. A sérülés nem hátráltatott a hétvégén, hogy őszinte legyek, annyira izgultam a versenyen, hogy nem is figyeltem rá. A lehető leggyorsabban, pengeélen táncolva mentem a hétvégén, hiszen a három futamban muszáj volt minél előrébb végeznem a pontok miatt. Sikerült is megnyernem mind a hármat a saját csoportomban, az elsőn a teljes mezőnyt tekintve is a leggyorsabb voltam. Az összesítésben második hellyel jutottam tovább az elődöntőbe, ahonnan kvalifikáltam a döntőbe. Itt már nem számított, hányadikként végzek, hiszen a bejutással már bajnok lettem” – részletezte a versenyző, aki a döntőben kicsit lazítva végül az ötödik pozícióban zárta a nyirádi értékelést.

„Ez volt pályafutásom eddigi legjobb szezonja!” – mondta el a SuperTouringCars –1600 új magyar bajnoka, aki első ralikrosszos ob-címét szerezte meg. „Már a téli szezon során elhatároztuk, hogy bajnokok szeretnénk lenni. Mondhatni, hogy hullámvasút volt az év, rendkívül jó és rendkívül rossz versenyekkel, de végig ez a cél lebegett a szemünk előtt. Apa, a családom, a barátaim és az egész csapatom támogatásáért köszönettel tartozom, hiszen velem együtt küzdöttek a nagy célért. Kétszer a győzelmet is megszereztük, de számomra a legerősebb verseny mégis Fuglau volt. Nem ott indultunk a legtöbben, de idén ott szerepelt a hat legerősebb autó a zónabajnokságból, közöttük sikerült megszereznem a második helyet. Ezt az évet nem fogom elfelejteni!”

A cikk eredetileg az Autósport és Formula Magazinban jelent meg.

Related posts

Leave a Comment