A Super1.6 új királya

Az Opel Astra G ránézésre talán nem tűnik a hazai Super1600 legfélelmetesebb ellenfelének, a felszín alatt lapuló csomag és a versenyző képességei azonban a kategória magyar bajnoki címét érték. Laczkó Lehel minden pályán az élmezőnyben küzdött, és hét nekifutásból négy győzelmet is megszerzett.

Harmadik, második és első – így lépdelt előre a Super1600 tabelláján a kategóriájában töltött három év során Laczkó Lehel. Abban a divízióban lett magyar bajnok 2022-ben, amely tele van modern ralikrosszautókkal, és időnként még az Európa-bajnokság élmenői is beneveznek gyakorlásként. Ilyen riválisokat győzött le Kotán Péter mentoráltja azzal az Opel Astrával, amelynek karosszériája 1998-as évjáratú, motorerőhátránya pedig 30-35 lóerőt tesz ki.

„Sokat dolgoztunk azon, hogy az Astra eljusson erre a szintre versenyképességben. Még mindig műszaki lemaradásban vagyunk, lehetne erősebb a motor, jobb a lengéscsillapító, de én nem szeretem a kifogásokat, hiszen összességében jól működik a csomag” – mondta el az évéről a Diamond Racing versenyzője. „Amire a legbüszkébb vagyok, az a konstans teljesítményem, hiszen egyszer sem követtem el olyan hibát, ami kieséshez vezetett. A gyöngyszem a nyirádi zónaverseny volt, ahol Susta is indult. Már száraz időben is körbevertük egymást az élmezőnnyel, az esőben, a döntőben pedig dominálni tudtam, csatáznom sem kellett az első helyért. Ez volt számunkra az utolsó verseny, egy nagyon jó zárása az évnek.”

Laczkó, aki 2018-ban a Magyar Kupát ugyanezzel az autóval nyerte meg, olyan Eb-versenyzők mellett bizonyított, mint Susta, Senegacnik vagy Litwinowicz – akik ellen a közeljövőben a kontinensszériában is kiállna.

„Legszívesebben már most elindulnék az Európa-bajnokságon, de az Astrával nem lehetne, mivel lejárt a homologizációja. A műhelyben készül az Opel Adam, amelyet már kifejezetten a Super1600-ra építünk. Egyelőre kérdéses, mikor lesz készen, de a nagy terv, hogy az Eb-n egy teljes szezont menjünk majd” – mondta el a kategória magyar bajnoka, Laczkó Lehel.

A cikk eredetileg az Autósport évkönyv 2022-ben jelent meg.

Related posts

Leave a Comment