A mezőny egyetlen magyarja tűnt a győzelem fő esélyesének az elsőkerekes Eb-kategória nyitófutamán, Barcelonában. Marton Gergely két futamot és elődöntőt nyert, a döntő rajtánál viszont megelőzte csapattársa.
Szokatlan időpontban, október közepén kezdődött el a Super1600-as ralikrossz Európa-bajnokság: az első hétvégén, Barcelonában rögtön két fordulót is rendeztek a WRX nyomán önálló szombati és vasárnapi programmal, a törölt portugál verseny pótlásaként. Egyetlen másik helyszíne lesz még az Eb-kategóriának, Németország, a Nürburgring egy szintén szokatlan időpontban, december 12-13-án.
A magyarok az elmúlt években számos sikert értek el a kategóriában, mindenekelőtt Szabó Krisztián révén, aki kétszer is megszerezte az Európa-bajnoki címet, 2016-ban és 2017-ben. A spanyol hétvégén egy induló volt hazánkból, Marton Gergely, a 2019-es bajnoki ezüstérmes, a kezdés pedig nem is lehetett volna eredményesebb számára. A Q1 hatodik helye után a Q2-ben és Q3-ban ő futotta a legjobb időt, és saját elődöntőjében sem tudták legyőzni.
A sorozat épp a legfontosabb szakaszban, a döntőben szakadt meg: audis csapattársa, Jurij Belevszkij – a másik elődöntő nyertese – a rajtnál megelőzte őt, Marton pedig nem tudott mit kezdeni a svájci zászló alatt versenyző orosszal. Nyolc tizedmásodperces lemaradással második lett: első Eb-győzelmére továbbra is várnia kell.
Rasmus Tuominen állt a dobogó legalsó fokára Renault Twingóval. A barcelonai nyitány nyilvánvalóvá tette, hogy a Super1600-ban továbbra is a Volland Racing Audi A1-esei számítanak a legkomolyabb tényezőnek: az első és második mellett a negyedik és ötödik helyet is megszerezték Marius Bermingrud és Artur Jegorov révén.