Kirívóan jól sikerült a kétszeres ralikrossz-világbajnok Johan Kristoffersson kalandja a WTCR-ben: a svéd a legjobb újoncként három futamot nyert és ötödik lett az összetettben. Ennek ellenére – csapatához, a kiszálló Sebastien Loeb Racinghez hasonlóan – nem marad a mezőnyben, ami rossz hír a túraautózásnak, de annál jobb a ralikrossz számára. Szerdán megerősítették visszatérését domináns sikerei helyszínére, a WRX-be.
A svéd a családi istálló, a Kristoffersson Motorsport színeiben szerepel idén, amellyel korábban, 2014 és 2016 között már versenyzett a világbajnokságon. Egy Volkswagen Polót vezet, azt a márkát, amellyel a gyári PSRX versenyzőjeként 2017-ben 12-ből 7, 2018-ban pedig 12-ből 11 futamgyőzelemmel leigázta a ralikrossz királykategóriáját.
„Hektikus időszakom volt, és nem a legegyszerűbb utat követtem. Sok alternatíva közül választhattam, de nagyon elégedettnek érzem magam. A ralikrossz rendkívül közel áll a szívemhez” – kommentálta a bejelentést Kristoffersson. „Felzárkóztam a versenyekkel, amelyeken nem voltam jelen, és arra a következtetésre jutottam, hogy az ellenfeleim mind erősödtek 2019 folyamán.”
Kristoffersson a Volkswagen Dealerteam Bauhaus névre keresztelt istálló egyetlen pilótája lesz a WRX-ben. Kiemelte azt is, nehezebb feladat vár rá, mint a múltban, hiszen bár a nyerő autóval egyesíti újra erejét, gyári támogatás már nem áll mögötte: „Természetesen a győzelem lesz a cél, de aki ebben a bizniszben van, az mind tudja, hogy ez nem ilyen könnyű. Végső soron privát csapat vagyunk, forrásaink limitáltak, közelében sincsenek a 2017-es és 2018-as szintnek. A bázis is Arvikában lesz, nem Hannoverben, habár a forrásokat a Volkswagen Motorsporttól vásároljuk” – magyarázta Kristoffersson.