Ismét új WRX-versenynaptár, még később kezdődik a szezon

Szerdán módosított szezonmenetrendet adott ki a Rallycross Promoter: ez már a harmadik naptárverzió a 2021-es évre. Abban bízva, hogy a javuló európai járványhelyzetben a lehető legtöbb helyszínre nézők látogathassanak ki, további hat héttel elhalasztották a szezonkezdetet, július 23-24-re. Három ponton módosult a versenynaptár: az eredetileg harmadik fordulóval, Barcelonával kezdődik a szezon július 23-24-én. A spanyolt hétvége előtt kapott volna helyet Hell és Höljes. A norvég hétvége a helyi járványhelyzetre hivatkozva elmarad, a svéd versenyt viszont megtartják, új időpontban, augusztus 20-22-én, a Nürburgring és Lohéac közé beékelve. A harmadik változás a…

Read More

Arne Dirks a WRX új főnöke

Münchenben létrehoztak egy új céget Rallycross Promoter GmbH néven, amely a Ralikrossz-világbajnokságot menedzseli a 2021-es szezontól fogva. Két hónappal ezelőtt jelentették be, hogy megtalálták a WRX új promóterét: az FIA-val együttműködésben a WRC Promoter vette át a sorozatot az IMG-től, amely 20 évre kötött szerződéséből nyolc év után kilépett. Egy új céget alapítottak a WRX-re szakosodva, a Rallycross Promoter GmbH-t, amelynek székhelye közös lesz a WRC Promoterrel Münchenben. A tulajdonos a Red Bull és a KW25 (akárcsak a WRC Promoter esetében). Az újonnan kinevezett vezérigazgató Arne Dirks, az ügyvezető igazgató…

Read More

Megvan az idei WRX-mezőny első tagja

Kevesebb mint két hónappal a norvég szezonnyitó előtt még egyetlen vb-résztvevő indulása sem volt biztos. Egészen hétfőig, amikor bejelentették az első teljes szezonos nevezőt: Enzo Ide a címvédő EKS JC színeiben áll rajthoz. A 29 éves belga pilóta nem egy rutinos vb-résztvevő: első teljes szezonja lesz az idei, korábban 2019-ben indult a spái fordulón, 2020-ban pedig a barcelonai duplán, legjobb versenyeredménye 12. helyezés volt. Enzo Ide elsősorban GT-versenyzésben volt eredményes, 2016-ban a Blancpain GT Series Sprint Cup bajnoka lett. A pilóta akkor került a nemzetközi hírekbe, mikor két éve (egy…

Read More

Nem valószínű, hogy Kristoffersson megvédi vb-címét

Háromszoros világbajnokként és 23-szoros futamgyőztesként ő a Ralikrossz-világbajnokság legsikeresebbje, de saját bevallása szerint az idei szezont is kihagyhatja a WRX-ben Johan Kristoffersson. Új sorozatban remekel a háromszoros ralikrossz-világbajnok és többszörös WTCR-futamgyőztes: Molly Taylorral párban a svéd nyerte az Extreme-E történetének első versenyét Szaúd-Arábiában, Nico Rosberg csapatát képviselve. Kristofferssonék az eddig látottak alapján favoritokat az extrém elektromos sorozat első bajnoki címére, ezzel egyidejűleg viszont egyre kisebb az esély, hogy a svéd negyedik ralikrossz-világbajnoki címéért is harcba száll 2021-ben. Legutóbb 2019-et hagyta ki, amikor a Túraautó-világbajnokságon versenyzett, most viszont más ok áll…

Read More

Két éve: Az első magyar döntős WRX-szereplés

Fontos mérföldkő volt a hazai ralikrosszban 2019. április 6.: ezen a napon, Abu Dhabiban, élete első világbajnoki hétvégéjén a döntőbe jutott Szabó Krisztián, ahol negyedik helyet szerzett. A kétszeres Super1600 Európa-bajnokként WRX-ben is bemutatkozó Szabó Krisz remekelt az első hétvégén, a Q3-ban második leggyorsabb volt, és feljutott az elődöntők körébe, ahonnan harmadik helyével – Niclas Grönholm és Janis Baumanis mögött – szintén továbblépett a hatfős döntőbe. Az EKS-féle Audi S1-gyel ötödikként ért célba, a DTM-ász Timo Scheidert megelőzve, de korábbi 1600-as riválisa, Baumanis büntetése után még egy helyet megörökölt. „Nagyon…

Read More

Átalakították a WRX idei versenynaptárát

A világbajnokság új promótere módosított menetrendet adott ki a 2021-es szezonra. Későbbre halasztották Belgiumot, tíz helyett csak hét helyszín lesz, ebből egy dupla fordulóval. A pandémiára hivatkozva, annak reményében, hogy minél nagyobb eséllyel mehessenek ki nézők a pályákra, a WRX szervezői úgy döntöttek, a tervezettnél három héttel később kezdődjön a szezon: május 22-23. és Spa helyett június 12-13-án, Hellben. A norvég futam eredeti időpontjában maradt, csakúgy, mint Svédország, Spanyolország, Németország (ahol dupla fordulót tartanak a tavaly bevált formátumnak megfelelően) és Franciaország. Bekerült Riga szeptember 18-19-re (csillagozva, a megállapodás még hiányzik),…

Read More

Ekström csapata újra a WRX-ben, a címvédővel szövetkezve

EKS JC néven megújult csapat indul a Ralikrossz-vb. Két világbajnok egyesíti erejét, Mattias Ekström és Joel Christoffersson. Az új szövetkezés egyik tagját sem kell bemutatni. Az EKS Mattias Ekström csapata, amely 2016-ban a svéd alapítóval megnyerte az egyéni és csapatvilágbajnoki címet. Az Audi gyári csapataként is működő formáció utoljára 2019-ben volt a rajtrácson, Szabó Krisztiánnal. A szintén svéd KYB Team JC pedig 2020-ban, első teljes szezonjában nyerte meg a WRX csapatbajnokságát, két EKS-fejlesztésű Audi S1-gyel. Ebből Ekström jelentősen kivette a részét, eredetileg beugróként, végül azonban a teljes szezonra maradva versenyzett…

Read More

Megvan a WRX új promótere

Hosszas várakoztatás után végre kihirdették, hogy a Ralikrossz-vb-t a 2021-es szezontól fogva a Rali-világbajnokságot is szervező WRC Promoter promótálja az FIA-val együttműködésben. A WRX korábbi jogtulajdonosa, az IMG – amely a világbajnoksággá alakulást is felügyelte – októberben jelentette be, hogy nyolc év eltelével kilép a 20 évre megkötött szerződésből. Az új megállapodás időtartamáról csak annyit közöltek, hogy több évre szól. A FIA és a WRC Promoter egyik elsődleges feladata a ralikrossz elektromossá válása lesz. Eközben egy másik promótert is keresnek, a Ralikrossz Európa-bajnokság számára, amelyet a következő évtől leválasztanak a…

Read More

Közös útra léphet a WRC és a WRX

A két világsorozat közös belga versenye novemberben elmaradt, de a jövőben tarthatnak még ilyen eseményt. Különösen, ha a WRC promótere lesz a WRX új jogtulajdonosa. Lett volna egy különleges állomása tavaly novemberben a Rali- és Ralikrossz-világbajnokságnak: az Ypres Rali és a belga WRX utolsó napját közösre tervezték, a nézők Spa-Francorchamps-ban mindkét szakág legjobb versenyzőit láthatták volna. A világjárvány második hullámának terjedése miatt azonban végül a versenyt mindkét kategóriában törölték. Mint kiderült, az ötletgazda Yves Matton volt, a Citroen egykori motorsportfőnöke, aki ma az FIA alkalmazásában áll a rali szakág igazgatójaként.…

Read More