Miben különbözik egy ralikrosszautó az utcaitól?

Az Európa-bajnokság második helyezettje, Marton Gergely hasonlította össze versenygépét, az Audi A1 Super1600 RX-t és a forgalomban használt modellt. A szabályzat előírja, hogy a vezetőoldali ajtónak gyárinak kell lennie – ezt leszámítva azonban nehéz egyezést találni.

Az évek óta kontinensbajnokságon edződő Marton Gergely idén váltott versenyautót, így pályafutása eddigi legelőkelőbb eredményét Audi A1-gyel érte el. A német gyártó kiskategóriás autójának RX-verziója az elsőkerék-hajtású Super1600 géposztályban is újabb jövevénynek számít: egyelőre csak Marton csapata, a Volland Racing versenyez a típussal, amely a németországi Hilpoltsteinben épül.

„A Super1600 kategória előírásainak megfelelően mindenekelőtt 1.6 literes, soros 4 hengeres szívómotor kerül az autóba az eredeti 1.4-es TFSI helyére” – hasonlította össze a verseny- és a gyári verzió paramétereit Marton Gergely. „Ennek teljesítménye éppen kétszerese az utcaiénak: 240 lóerő. Az RX ráadásul sokkal könnyebb, 920 kilogramm tömegű 1200 kilogrammal szemben. Ennek megfelelően a súly-lóerő arányban is óriási a különbség, 3,83 kg/LE 9,16-hoz képest.”

A ralikrosszt rövid, akciódús futamok jellemzik, ehhez igazítva pedig a versenygépek kicsiny üzemanyagtankot kapnak: az Audiban mindössze 15 literes található. „A tank azonban hamar kiürül, mivel a fogyasztásunk 100 kilométeren az utcai verzió 5,4 literje helyett körülbelül 100 liter.”

Adja magát a kérdés, egyáltalán milyen alkatrész azonos az utcai A1-gyel? „A vezetőoldali ajtó a szabály szerint gyári kell, hogy legyen. Azon kívül azonban semmi más nem egyezik az utcai verzióval!” – árulta el a versenyző.

Az Audi A1 Super1600 RX és az utcai verzió fontos paraméterei:

 Audi A1 Super1600 RXutcai Audi A1
Motorkonstrukció1.6 soros 4 henger szívó1.4 TFSI soros 4 henger turbó
Sebességváltó6 fokozatú szekvenciális6 fokozatú manuális /
7 fokozatú S tronic automata
Teljesítmény240 LE120 LE
Forgatónyomaték205 Nm200 Nm
Gyorsulás 0-100 km/h~5.9 mp8.9 mp
Súly920 kg 1200 kg
—» Súly-lóerő arány3,83 kg/LE9,16 kg/LE
Üzemanyagtank15 l 45 l
Fogyasztás~100 l/100km5.4 l/100km
Ülés1 fő5 fő
KészülHilpoltstein,
Németország
Martorell,
Spanyolország

Related posts

Leave a Comment