Az Európa-bajnokság második helyezettje, Marton Gergely hasonlította össze versenygépét, az Audi A1 Super1600 RX-t és a forgalomban használt modellt. A szabályzat előírja, hogy a vezetőoldali ajtónak gyárinak kell lennie – ezt leszámítva azonban nehéz egyezést találni.
Az évek óta kontinensbajnokságon edződő Marton Gergely idén váltott versenyautót, így pályafutása eddigi legelőkelőbb eredményét Audi A1-gyel érte el. A német gyártó kiskategóriás autójának RX-verziója az elsőkerék-hajtású Super1600 géposztályban is újabb jövevénynek számít: egyelőre csak Marton csapata, a Volland Racing versenyez a típussal, amely a németországi Hilpoltsteinben épül.
„A Super1600 kategória előírásainak megfelelően mindenekelőtt 1.6 literes, soros 4 hengeres szívómotor kerül az autóba az eredeti 1.4-es TFSI helyére” – hasonlította össze a verseny- és a gyári verzió paramétereit Marton Gergely. „Ennek teljesítménye éppen kétszerese az utcaiénak: 240 lóerő. Az RX ráadásul sokkal könnyebb, 920 kilogramm tömegű 1200 kilogrammal szemben. Ennek megfelelően a súly-lóerő arányban is óriási a különbség, 3,83 kg/LE 9,16-hoz képest.”
A ralikrosszt rövid, akciódús futamok jellemzik, ehhez igazítva pedig a versenygépek kicsiny üzemanyagtankot kapnak: az Audiban mindössze 15 literes található. „A tank azonban hamar kiürül, mivel a fogyasztásunk 100 kilométeren az utcai verzió 5,4 literje helyett körülbelül 100 liter.”
Adja magát a kérdés, egyáltalán milyen alkatrész azonos az utcai A1-gyel? „A vezetőoldali ajtó a szabály szerint gyári kell, hogy legyen. Azon kívül azonban semmi más nem egyezik az utcai verzióval!” – árulta el a versenyző.
Az Audi A1 Super1600 RX és az utcai verzió fontos paraméterei:
Audi A1 Super1600 RX | utcai Audi A1 | |
Motorkonstrukció | 1.6 soros 4 henger szívó | 1.4 TFSI soros 4 henger turbó |
Sebességváltó | 6 fokozatú szekvenciális | 6 fokozatú manuális / 7 fokozatú S tronic automata |
Teljesítmény | 240 LE | 120 LE |
Forgatónyomaték | 205 Nm | 200 Nm |
Gyorsulás 0-100 km/h | ~5.9 mp | 8.9 mp |
Súly | 920 kg | 1200 kg |
—» Súly-lóerő arány | 3,83 kg/LE | 9,16 kg/LE |
Üzemanyagtank | 15 l | 45 l |
Fogyasztás | ~100 l/100km | 5.4 l/100km |
Ülés | 1 fő | 5 fő |
Készül | Hilpoltstein, Németország | Martorell, Spanyolország |