Már árulják a jegyeket a nyirádi Eb-fordulóra

Magyarország újra a Ralikrossz Európa-bajnokság része lesz, a hazai verseny május 21-22-én nyitja az RX1 és RX3 szezonját. A pálya már el is kezdte a jegyek értékesítését: 17-féle különböző belépő vásárolható. A Nyirád Racing Center oldalán árult normál belépők mindegyike akciós a helyszíni árhoz képest. Vásárolható egész hétvégére szóló ülőbérlet 18 000 forintért, állóbérlet 10 500 forintért, valamint ülőbérlet depóbelépővel 21 000 forintért. A szombati napra állójegyet értékesítenek 5500 forintért. Ezek a teljes árú belépők: 6 és 14 éves kor közt közel féláron junior belépő váltható, 6 éves kor alatt pedig ingyenes…

Read More

Háromfrontos háború

Nagy évet tudhat maga mögött a Kárai Motorsport. A versenyző negyedik alkalommal nyerte meg az ob-címet, emellett mondhatni, hogy menetrendszerűen teljes szezont futott az Európa-bajnokságon, ahol hetedikként zárta az összetettet, továbbá a világbajnokság első és utolsó versenyhétvégéjén is részt vett a fekete-piros Audi S1-gyel. A ralikrossz nemzetközi színterén is tényezőnek számít Kárai Tamás, aki az előző évekhez hasonlóan ismét teljes szezont teljesített az Európa-bajnokság RX1 géposztályában. Az Audi S1-gyel számolnia kellett az élcsoportnak: Kárai négyből háromszor is a döntőben szerepelt, Svédországban negyedik, Franciaországban – két évvel utolsó dobogója után ugyanazon…

Read More

Hét magyar a höljesi nevezési listán

Az augusztus 20-22-i „Mágikus Hétvégén” a WRX, az Euro RX1 és RX3 is versenyez, így a nevezési lista közel 60 főre rúg: köztük pedig hét magyart is találunk. A világbajnokság versenyére a Barcelonában eddigi legjobb eredményét, a negyedik helyet beállító Szabó Krisztián mellett újra benevezett Mózer Attila a Ford Fiestával. A WRX nevezési listája elég sovány, 10 fős csupán, reméljük, a hétvége előtt még lesznek csatlakozók. Az első verseny főszereplői mindenesetre nem hiányoznak Sévodországból: a két Hansen és Johan Kristoffersson hazai pályán aligha akarja lejjebb adni a győzelemnél. A két…

Read More

Ob, CEZ, Eb és vb Luigi idei programjában

Harmincöt verseny és teszt szerepel Luigi 2021-es naptárában. Mindez három csapattal és három autóval: gyakorlatilag mindenhol rajthoz áll idén, ami ralikrossz, a hazai fronton és Közép-Európában a Nyirád Motorsport Peugeot 208-asával, az Európa-bajnokságon és legalább egy WRX-hétvégén pedig a litván ES Motorsport Skoda Fabiájával, emellett pályaversenyeken is indul, a Lotus CEE-ben a GFS Motorsport Lotus Exige 360 Cupjával. Luigi korábban sosem versenyzett Supercarral, de ez nem akadályozta meg, hogy pályafutása első versenyét Kakucson megnyerje, majd egy héttel később Lengyelországban ismételjen. Két első és egy második helyet szereztél az első három…

Read More

Litvániában készül a nemzetközi szereplésre Luigi

Újra az ES Motorsport Skoda Fabia Supercarját vezette a hazai pilóta, aki komoly programra készül: a terv teljes szezont futni az Európa-bajnokságon és magyar bajnokságban, valamint egy WRX-fordulóra is kijutni. Luigi tavaly két teszten is részt vett a litván csapattal, amely 2019-ben teljes szezont teljesített a Ralikrossz-világbajnokságon: az elképzelés az volt, hogy versenyezni is fog Barcelonában a vb-n vagy Spában az Eb-n, de mindkét szereplés meghiúsult. Luigi most felvette a fonalat, ahol akkor abbahagyta: Litvániában, Vilkyciaiban újra tesztelte a Skoda Fabiát. Ezen a teszten sikerült utolérnünk pár mondat erejéig. „Tesztelünk…

Read More

Kárai itthon, az Eb-n és a vb-n is remekelt

Kárai Tamás 2020-ban is nagy tervekkel indult, azonban a világjárvány az o számításait is keresztülhúzta – ettől függetlenül hazai és nemzetközi színtéren is ismét meg tudott villanni. Kárai Tamás célja a magyar bajnokság és a nemzetközi szereplés volt 2020-ban, azonban a többszöri módosításoknak köszönhetően már nem lehetett mindenki számára tökéletes versenynaptárat rajzolni, így Tomi négy futamon indult az Országos Bajnokságon, valamint két Európa- és két világbajnoki viadalon. „Nagyon vegyes volt számomra ez az év, és ha minden jól megy, még nincs vége, hiszen decemberben zárjuk majd az évet Németországban” –…

Read More

Vége a szezonnak, lemondták a német WRX-et is

Nem tartják meg a ralikrossz-világbajnokság decemberre tervezett utolsó versenyét sem a Nürburgringen, így gyakorlatilag ma ért véget a 2020-as szezon. A német forduló törlése egyúttal azt is jelenti, hogy idén nem koronáznak Európa-bajnokokat: Marton Gergely is esélyes lett volna a címre. Mikor a ralikrossz-vb legutóbbi fordulója október közepén lezajlott Barcelonában, még két hétvége szerepelt a versenynaptárban: Spa-Francorchamps november 21-22-én, valamint a debütáló Nürburgring december 12-13-án. A koronavírus terjedése miatt előbb a belga hétvégét törölték, szerdán pedig megérkezett a hír a kegyelemdöfésről: miután a szervezők sikertelenül próbáltak megoldást találni, végül nem…

Read More

A Nürburgringen ér véget mindkét Európa-bajnokság

A novemberre kitűzött belga versenyhétvége lemondásával egyetlen forduló maradt csak a ralikrossz-világbajnokságból: Németország, a Nürburgring egy szokatlanul késői időpontban, december 12-13-án. Ezzel a döntéssel szinte borítékolható Johan Kristoffersson világbajnoki címe: csak három pontot kell szereznie hozzá, mivel a német verseny a hagyományos formátumban zajlik majd, egyetlen döntővel. A spái döntés az ERX-re is rányomta bélyegét: a Supercar-Eb szezonzáróját Belgiumban tartották volna, márpedig három fordulóra szükség van, hogy hivatalosan kioszthassák az FIA Európa-bajnoki címet. Ezért az utolsó versenyt áthelyezték a Nürburgringre. Az Európa-bajnokságot Oliver Eriksson vezeti kettőből két győzelmével, Kárai Tamás…

Read More

Egy nagyon emlékezetes döntő: 2016, Németország

A magyar autósportrajongók szívében fontos helyet foglal el a Super1600 Európa-bajnokság szezonzárója a Hamburg-közeli Esteringen. Ez volt az a verseny, amelyre Szabó Krisztián 6 pontos lemaradásban érkezett, de mivel a döntőt megnyerte, megelőzve fő ellenfelét, egyetlen pont különbséggel megszerezte az első magyar Európa-bajnoki címet ralikrosszban!

Read More

Hol lesz idén az Európa-bajnokságnak versenye?

Miniszériává változott a Supercar és Super1600 kontinenssorozat is, mivel a tervezett öt-öt helyett csak három-három fordulóból áll a két kategória naptára. A 1,6-osok ráadásul októberig várnak. A koronavírus miatt sokat csúszott a WRX szezonkezdete, április helyett csak augusztusban indult el a szezon, mégis sikerült összehozni egy korrekt naptárat tíz fordulóval, igaz, csak hét helyszínen, Svédországban, Finnországban és Lettországban kétszer egynapos lebonyolítással. Az Európa-bajnokságokon más a helyzet, az eredetileg tervezett öt helyett csak három fordulót tartanak a Supercarnak és a Super1600-nak. Előbbi sorozat egy magyar, Kárai Tamás részvételével már elkezdődött augusztus…

Read More