Bemutatta hidrogénes Dakar-autóját a GCK

A Guerlain Chicherit nevével fémjelzett, Ralikrossz-világbajnokságon induló GCK – 2022-ben ők állítják csatasorba az ikonikus Lancia Delta Integralét feltámasztó Delta Evo-e-t – a Dakar Ralin is jelen van, ahol szintén az alternatív megoldásokat képviseli. Chicherit az aktuális futamon a bioüzemanyagos GCK Thundert vezeti, szombaton pedig bemutatták a 2024-es versenyre szánt hidrogéncellás modellt.

A GCK a 2021-es Dakar Ralin jelentette be, hogy versenyképes hidrogénhajtású autót fejleszt, a 2022-es verseny szombati pihenőnapján pedig be is mutatták a beépített üzemanyagcellával ellátott GCK e-Blast H2 modellt, melyet a német FEV-vel közösen fejlesztettek ki.

Az e-Blast H2 700 bar nyomású hidrogénnel működik, amelyből négy tartályban összesen 30 kilogrammot képes tárolni, melyből 200 kW energia nyerhető. Az üzemanyagcella a házi gyártású lítiumion-akkumulátorhoz kapcsolódik, amely 50 kW-ot generál. A GCK kétsebességes elektromos motorja pedig 320 kW (430 lóerőnek megfelelő) teljesítmény leadására képes. A rendszernek köszönhetően a hidrogénhajtású modell 250 kilométeres speciált lesz képes teljesíteni kizárólag zöld energiával.

Az idei Dakart követő hónapokban folytatódik az üzemanyagcella és az autó próbapados tesztelése, majd az év második felében megkezdődnek a terepen való tesztek. 2023-ban a GCK e-Blast H2 kiválasztott Dakar-szakaszokon vesz részt, 2024-ben pedig bemutatkozik a maratoni tereprali teljes távján.

Related posts

Leave a Comment