A Hansen Motorsport 1990 óta van jelen a ralikrossz legmagasabb nemzetközi szintjén, az elektromos érára váltás pedig arra emlékezteti a csapatfőnököt, amikor először kellett összkerékhajtású autót építeniük.
A svéd istálló háromszor nyerte meg a csapatvilágbajnokságot, közte 2021-ben, így címvédőként vágnak a bizonytalanba, az idén elkezdődő elektromos érába. Az alapítót és csapatfőnököt, Kenneth Hansent a kezdetekre emlékezteti a váltás, amikor egy gyökeresen új autót kellett megépíteniük.
„Nagyon lelkes és kíváncsi vagyok. Olyan érzés, mint mikor kétkerékhajtásról összkerékhajtásra váltottunk, miután a szabályok A csoportról B csoportra változtak a 90-es évek kezdetén. Belevetettük magunkat és megépítettük az összkerekes Citroen ZX-et. Az nagy kihívás volt, nem tudtuk, pontosan mit is csinálunk. Most ugyanezt érzem – nagyon motivál minket, hogy belekezdjünk valamibe, amit nem igazán ismerünk. Régóta itt vagyunk, és nagyon izgalmas, hogy most valami újba vágunk bele” – mondta a 14-szeres Európa-bajnok Kenneth Hansen a WRX hivatalos oldalának.
„Természetesen kicsit idegesek is vagyunk, a sok belsőégésű motoros év után nem tudjuk, milyen lesz ezeket az autókat megépíteni és versenyeztetni, vagy hogyan teljesítenek. A motorsport azonban mindig is az új technológia frontvonala volt, én pedig hiszek abban, hogy ezen az úton kell továbbhaladnunk. Hogy magunkra vonjuk a gyártók érdeklődését, lépést kell tartanunk a legfrissebb technológiával. Üres papírlappal indulunk, ami nagyon érdekes helyzet.”
Az üres papírlap számos lehetőséget ad a csapatoknak autó terén, egészen extrémeket is: a GCK például a retró Lancia Delta Evo-e-t állítja csatasorba – a Hansen csapat viszont a jól bevált Peugeot 208-at választotta, amelynek karosszériáját az RX1e alapra építik.
„Úgy gondoltuk, a csapat számára a régi autó átalakítása lesz a leghatékonyabb módszer. Így újra tudunk hasznosítani bizonyos alkatrészeket, ami fenntarthatóság szempontjából logikus, de úgy gondoljunk, teljesítmény tekintetében is kifizetődő lesz. Az elektromos hajtással sok mindent meg kell még tanulnunk, de legalább ismerős platformunk lesz ehhez, nem kell abban a tekintetben is nulláról indulnunk. Az pedig nyilvánvaló, hogy a 208-at nagyon versenyképes autónak ismerjük!”
„A kocsik általánosságban kicsit nehezebbek lesznek, mint korábban, ugyanakkor a súly eloszlása sokkal kedvezőbbé válik: alacsonyabbra kerül, ami tökéletes egy ralikrosszautó számára. Tehát 100 lóerővel több és hatékonyabb motor áll majd rendelkezésünk: őszintén szólva nem látok sok negatívumot” – mondta el az autóról. A csapat a világbajnokság indulása, 2014 óta tart ki a 208 mellett.
„Remek a hangulat a csapaton belül és kiváló emberek vannak körülöttünk. Timmy és Kevin is bizonyították már az évek során, hogy igazán gyorsak. Természetesen az elektromos hajtás más lesz, de erősen hiszem, hogy előrelépés, és a versenyzés igazán jó lesz. Nincs sok fajtája a motorsportnak, amelyik gyorsabb lesz elektromos formában, de a ralikrosszban ez fog történni” –kecsegtetett látványos 2022-es szezonnal Kenneth Hansen.