Bakkerud: Egyértelműen győzni vagyok itt!

Ha valakivel biztosan esélyesként kell számolni 2020-ban is a WRX-ben, az Andreas Bakkerud: a norvég, aki korábban kétszer volt már bajnoki harmadik, pontegyenlőséggel, a győzelmek kedvezőtlenebb száma miatt maradt le a 2019-es vb-címről Timmy Hansennel szemben.

Bakkerud márkát váltva igyekszik beteljesíteni nagy álmát: az Audi S1-et Renault Megane RS-re cserélte idén. Az RX Cartel formáció megmarad, a csapat viszont az EKS helyett a GCK-vel egyesíti erőit. A Renault Megane nem volt a bajnokságot meghatározó Peugeot-k, Audik és Hyundaiok szintjén előző szezonban, de Anton Marklund rövid ideig győztesnek mondhatta magát Hellben, mielőtt elvették az eredményt műszaki szabálytalanság miatt. Ezen túl a svéd egy második és egy harmadik helyet ért el a márkával.

Bakkerudnak így egy feltörőben levő, de még nem bizonyítottan nyerő projektet kell sikerre vinnie, ráadásul további bizonytalanságot jelent, hogy a szezonkezdet előtt még csak nem is tesztelte a versenygépet. A 28 éves ralikrosszos ásszal a fiaworldrallycross.com készített interjút egy héttel a höljes kettős nyitány előtt, ennek kivonatát közöltjük:

Tesztelted a Renault Megane RS RX-et az előszezonban?

Még nem mentem a Megane-nal, de láttam, hogy Anton Marklund rengeteg kört teljesített vele Franciaországban a tesztelésen, pozitív visszacsatolást kaptam tőle és a GCK-tól is. Ígéretesnek hangzik. Igazából egy kis teszten már részt vettem az autóval 2018-ban, a szezon végén, miután befejeztem az EKS-sel. Erről nem sokan tudtak eddig. Nagyon elégedett voltam az autóval és a sebesség is nagyon erős volt. Mindig is azt gondoltam, ebben az autóban potenciál rejlik. Tavaly láttuk, hogy a köridők hihetetlen gyorsak, de még össze kell állnia mindennek.

Anton Marklund a Renault Megane RS-sel 2019-ben

Mire számítasz a GCK csapat és az RX Cartel együttműködésétől?

Nyitottnak kell lennünk ebben az évben. A GCK egy nagyon érdekes csapat, amelyet már sok éve figyelek a benne rejtőző óriási potenciál miatt. De reálisnak is kell lenni, 7. és 11. helyen végeztek tavaly, van még hátra elvégzendő munka. Én nem próbáltam még ki az idei autót, de ami biztos, hogy a világbajnokságon nemcsak a részvétel miatt vagyok, harcolni akarok. Mindegyik autóval nyertem, amelyiket vezettem, az Európa-bajnokságon és a világbajnokságon is, a Super1600-tól a Supercarig. Egyértelműen győzni vagyok itt. Nem tudom, hogy a győzelem Svédországban, Finnországban, Lettországban vagy hol fog megérkezni. Nehéz célt meghatározni ilyen korán, amikor még az új ülésben sem ültem. Az edzés és első kvalik után Svédországban többet fogunk tudni.

Tavaly annyira közel voltál az egyéni bajnokság megnyeréséhez, amennyire csak lehet, ezért az idei végcélra nem szükséges rákérdezni. De a tavaly megtanult leckéket felhasználva, hogyan garantálhatod magadnak a legnagyobb esélyt a bajnokság megnyerésére ebben a szezonban?

Sok leckét megtanultunk tavaly, ennek a szezonnak pedig a győzelemre éhesen vágunk neki. Ugyanakkor a helyzet más, mivel új csapatban vagyok, néhányan pedig visszatérnek, mint például Johan Kristoffersson. 2017-2018-ból tudom, hogy az ő autója 4-5 tizeddel gyorsabb volt a többinél átlagban. Nem hiszem, hogy ezt a különbséget azóta sikerült ledolgozni. Nehéz lesz, de biztos vagyok benne, mindent bele fogok adni, hogy elég közel legyek Johanhoz, hogy megküzdhessek vele.

Related posts

Leave a Comment