A sorozat 2021-es Európa-bajnoka nem védte meg címét (elsődleges sorozata a Nitro RX lesz), de Höljesben és Hellben rajthoz áll az EKS Audijával. Ahogy ő fogalmaz, befejezetlen ügye van. A 30 éves norvég háromszoros Európa-bajnok – 2011-ben és 2012-ben a Super1600-ban, 2021-ben az RX1-ben – és világbajnoki ezüstérmes. 2019-ben a lehető legszorosabb módon veszítette el a WRX-aranyat: pontegyenlőséggel, győzelmek száma alapján maradt alul Timmy Hansennel szemben. Az autó és a csapat, az Audi S1 és az EKS éppen ugyanaz lesz, mint három évvel ezelőtt. A megállapodás két versenyre szól, a…
Read MoreCímke: EKS
Ekström újra ralikrosszban indul
A 2016-os világbajnok is benevezett a RallyX Nordic höljesi szezonnyitójára – most hétvégén a nagy riválissal, Johan Kristofferssonnal fog összecsapni. Mattias Ekström már megint ralikrosszozik: a svéd 2018 végén elméletben visszavonult a sorozatról, de a gyakorlatba évről évre feltűnt legalább egy versenyen a WRX-ben, sőt 2020-ban a teljes szezonban is maradt. 2022-ben az ETCR-re összpontosít, de így is engedett a csábításnak, hogy újra rajthoz álljon egy RX-versenyen. Nem az elektromossá váló világbajnokságon, hanem a RallyX Nordic sorozatban, a jól ismert Supercarral. Ekström saját csapata, az EKS Audi S1-ét vezeti, Enzo…
Read MoreSzabó Krisz: Győztest lecserélni
Ritkán fordul elő, hogy elhagynak egy győztes csapatot. Ez történt, amikor Nico Rosberg világbajnokként távozott a Mercedestől és a Formula-1-ből, vagy amikor Ott Tanak a WRC megnyerése után csapatot váltott, a Toyotától elment a Hyundaihoz. De nem csak a versenyző távozhat: egy gyár is otthagyhatja nyerő csapatát. Ez történt az ETCR-ben: a Cupra a Zengő Motorsporttal lett az első szezon bajnoka, idén mégis Mattias Ekström csapata viszi az elektromos túraautós projektet. Miért cserél le egy gyár egy győztes csapatot? Nem gondolom, hogy a Zengő csapattal vagy Zengő Zoltánnal lett volna…
Read MoreRaliautót épített az EKS JC (videó)
Mattias Ekströmék legújabb projektje az Audi A1 quattro, melyet a WRC alatti Rally2-es kategóriába szánnak. Az összkerékhajtású versenygép, melyet a dél-afrikai Rally Technic céggel közösen fejlesztettek, 263 lóerős, 1,6 literes motorral és ötsebességes szekvenciális váltóval felszerelve. Kiválasztották a pilótát is Emil Bergkvist személyében, aki korábban Ekströmnek navigált a Dakaron és Arctic Ralin. Az A1 tesztelése havon kezdődik, majd aszfalton és végül murván zajlik majd, az ígéret szerint pedig idén sor kerül az első versenyekre is. A ralis Audi a szezon előtt egyesülő két svéd csapat, az EKS és JC első…
Read MoreEkström csapata újra a WRX-ben, a címvédővel szövetkezve
EKS JC néven megújult csapat indul a Ralikrossz-vb. Két világbajnok egyesíti erejét, Mattias Ekström és Joel Christoffersson. Az új szövetkezés egyik tagját sem kell bemutatni. Az EKS Mattias Ekström csapata, amely 2016-ban a svéd alapítóval megnyerte az egyéni és csapatvilágbajnoki címet. Az Audi gyári csapataként is működő formáció utoljára 2019-ben volt a rajtrácson, Szabó Krisztiánnal. A szintén svéd KYB Team JC pedig 2020-ban, első teljes szezonjában nyerte meg a WRX csapatbajnokságát, két EKS-fejlesztésű Audi S1-gyel. Ebből Ekström jelentősen kivette a részét, eredetileg beugróként, végül azonban a teljes szezonra maradva versenyzett…
Read More